Firma Zwift planuje zrewolucjonizować bieganie na bieżni elektrycznej

Autor: Redakcja • 17.02.2018

zwiftrun_close_1

Wiodąca firma w świecie „online fitness” ogłasza plany powtórzenia sukcesu odniesionego przez aplikację dla rowerzystów, startując z aplikacją Zwift Run.

Zwift, platforma fitness, która swą działalność zaczynała od gier, rozszerzyła swoją ofertę produktową, obejmując społeczność biegaczy dzięki premierze aplikacji Zwift Run z bezpłatnym dostępem. Do 8.02.2018 aplikacja Zwift Run była produktem alfa dostępnym tylko dla użytkowników z wykupionym dostępem do usługi jazdy na trenażerze rowerowym (ZWIFT). Aplikacja Zwift Run będzie od teraz oferowana wszystkim bezpłatnie w okresie przygotowań do premiery usługi subskrypcyjnej zaplanowanej na koniec 2018 roku.

Od chwili premiery w 2014 roku aplikacja Zwift zrewolucjonizowała rynek trenażerów rowerowych. Tętniąca życiem dzięki społeczności platforma fitness połączyła pół miliona rowerzystów na całym świecie w zakresie kontaktów towarzyskich, treningu i ścigania na trasach w rozległych, wirtualnych środowiskach 3D. W styczniu tego roku społeczność aplikacji Zwift rejestrowała średnio 1 mln mil (1,61 mln km) dziennie, a główne imprezy przyciągały do 3,5 tys. uczestników. Aplikacja Zwift ma teraz w ten sam sposób wstrząsnąć rynkiem bieżni elektrycznych poprzez dostarczenie najbardziej kompletnego rozwiązania treningowego dla biegaczy z całego świata.

„Aplikacja Zwift Run to fantastyczna wiadomość dla branży związanej z bieganiem. W ciągu 3 lat przekształciliśmy przestrzeń jazdy na trenażerze rowerowym, sprawiając, że domowy „turbotrenażer” stał się bardzo pożądanym produktem i niezbędną częścią programu treningowego kolarzy. W taki sam sposób zamierzamy zmienić wizerunek bieżni elektrycznej” –skomentował Eric Min, Prezes i współzałożyciel firmy Zwift. „Niezależnie od tego, czy jesteś w domu czy na siłowni, aplikacja Zwift Run sprawi, że Twoje doświadczenia związane z bieganiem na bieżni elektrycznej będą bardziej towarzyskie, motywujące, zorganizowane i wymierne”.

Sukces aplikacji Zwift w zakresie jazdy na rowerze wywodzi się z technologii „massive multiplayer” branży gier i dotychczasowych osiągnięć dotyczących budowania ogromnych społeczności treningowych online. Do tej pory aplikacja Zwift dała początek ponad 150 grupom społecznościowym na portalu Facebook (liczącym do 45 tys. członków) – od profesjonalnych sportowców poszukujących najlepszych doświadczeń związanych z treningiem do zwykłych konsumentów szukających większej motywacji, aby poprawić swoją sprawność fizyczną i szybkość.

Badania wskazują, że aplikacja Zwift jest w stanie zwiększyć odsetek osób zaangażowanych w fitness. Dotychczasowe dane wskazują, że członkowie platformy Strava, sieci społecznościowej dla sportowców tworzących konta w aplikacji Zwift, jeżdżą średnio 10% więcej rocznie.

„Wiemy, że wielu z naszych sportowców trenuje zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz, a aplikacja Zwift sprawiła, że dla wielu z naszych członków treningi w pomieszczeniach są większą frajdą i są bardziej motywujące”– zauważa David Lorsch, Wiceprezes firmy Strava ds. strategii i rozwoju działalności. „Wielu z naszych nowych członków to biegacze i cieszymy się, że biegacze korzystający z aplikacji Zwift mogą teraz udostępniać swoje biegi znajomym na platformie Strava”.

Firma Zwift, która jest już jednym z największych organizatorów imprez rowerowych, planuje przenieść swoje imprezy masowe do świata biegania. Jazdy treningowe z udziałem ponad 1 tys. rowerzystów są powszechne w przypadku aplikacji Zwift.

„Stworzymy partnerstwa z organizatorami imprez w rzeczywistym świecie, które budują społeczności treningowe online w okresie przygotowań do imprez w świecie rzeczywistym. Plan treningowy Zwift powinien być elementem zgłoszenia do biegu na 10 km, półmaratonu lub maratonu” –skomentował Eric Min, Prezes firmy Zwift. „Współcześni konsumenci są bardzo zajęci, brakuje im czasu i potrzebują dodatkowej motywacji. Trenowanie z innymi z zacisza własnego domu lub siłowni jest bardzo motywujące, zapewniając większą dostępność dla biegaczy poszukujących najlepszych doświadczeń związanych z treningiem”.

Aplikacja Zwift Run będzie zawierała bibliotekę planów treningowych dostosowanych do wszystkich biegaczy, w zależności od ich poziomu i potrzeb. Tryb treningu aplikacji Zwift jest motywujący wizualnie, sprawiając, że ćwiczenie dokładnie zgodnie z harmonogramem jest jeszcze bardziej satysfakcjonujące. Biegi grupowe podzielone zostały według tempa, więc zwifterzy mogą znaleźć taki, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. W ramach doświadczenia „gamifikacyjnego”, jakie zapewnia aplikacja Zwift, członkowie otrzymują też wyzwania polegające na zdobywaniu punktów doświadczenia i przechodzeniu na wyższe poziomy w celu odblokowywania wirtualnych przedmiotów. Firma Zwift współpracuje z szeregiem marek z branży związanej z bieganiem, jak New Balance i Hoka, aby wprowadzać rzeczywiste obuwie i odzież do świata wirtualnego.

Integracja z platformą Strava umożliwia zwifterom udostępnianie biegów społecznościom znajomych, nagrywanie wirtualnych „mil” i rejestrowanie najlepszych czasów we wszystkich segmentach platformy Strava. Od lutego wirtualne „mile” zarejestrowane w aplikacji Zwift mogą również być wliczane na poczet wyzwań na platformie Strava.

Aplikacja Zwift Run jest kompatybilna z wszystkimi bieżniami elektrycznymi poprzez wykorzystanie czujników na nogę zgodnych z Bluetooth lub ANT+. Czujniki na nogę łączą się z urządzeniami z systemem iOS, Apple TV lub laptopami/komputerami stacjonarnymi, a także kalibrowane są w aplikacji Zwift stosownie do szybkości bieżni elektrycznej. Coraz większa liczba bieżni elektrycznych z modułem Bluetooth może również połączyć się bezpośrednio z aplikacją Zwift bez potrzeby posiadania czujnika na nogę.

Aplikacja jest zasadniczo produktem beta, a firma Zwift i społeczność użytkowników jeszcze bardziej udoskonalą ją w 2018 roku poprzez dodanie nowych elementów produktowych oraz rozszerzenie obecnego harmonogramu imprez, wyścigów i treningów grupowych.

Aplikację Zwift Run z bezpłatnym dostępem można pobrać ze strony www.zwift.com lub za pośrednictwem aplikacji App Store.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Advertisment ad adsense adlogger