City Trail z Nationale Nederlanden – kolejny sezon i kolejne rekordy
Grand Prix CITY TRAIL z Nationale-Nederlanden Warszawa. Fot. CITY TRAIL
Zakończyły się już wszystkie biegi i ceremonie zamknięcia Grand Prix City Trail z Nationale-Nederlanden w sezonie 2015/2016. Kolejnych 60 biegów cyklu pokazało, że zapotrzebowanie na imprezy tego typu rośnie. Organizatorzy odnotowali wzrost frekwencji – w tym sezonie w zawodach uczestniczyło łącznie 9467 osób.
Grand Prix CITY TRAIL z Nationale-Nederlanden to cykl 5-kilometrowych biegów przełajowych odbywający się w okresie jesienno-zimowym, w 10 lokalizacjach: Bydgoszczy, Katowicach, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście, Warszawie i Wrocławiu. Frekwencja była w tym sezonie wyższa o 10% niż w ubiegłym (w sezonie 2014/2015 w 60. biegach udział wzięło łącznie 8599 osób). Wzrosła również liczba osób sklasyfikowanych na koniec cyklu (czyli takich, które zaliczyły co najmniej 4 starty) z 4222 do 4562.
Poznań wciąż najpopularniejszy
Tradycyjnie już najwięcej biegaczy startuje w poznańskiej edycji cyklu. Nic w tym dziwnego, to właśnie z Poznania wywodzi się sama impreza. Pierwszy bieg, który stał się symbolicznym początkiem dzisiejszego cyklu CITY TRAIL odbył się 9 stycznia 2010 r. W listopadzie 2015 r. w stolicy Wielkopolski padł dotychczasowy rekord frekwencji podczas imprez w ramach CITY TRAIL. Tego dnia linię mety przekroczyły 1234 osoby. Również pod względem średniej frekwencji Poznań jest bezkonkurencyjny – biegi nad Rusałką kończyło średnio 1111 biegaczy.
Na drugim miejscu w klasyfikacji miast pod względem frekwencji znajduje się Bydgoszcz ze średnią 624 uczestników oraz rekordem frekwencji na poziomie 762 zawodników. Na najniższym stopniu podium znajduje się Warszawa. W biegach w Lesie Młocińskim uczestniczyło średnio 597 osób, a najwięcej zawodników – 684 – przekroczyło metę w listopadzie 2015 r. Średnia frekwencja ze wszystkich miast to 476 osób.
Warto również zwrócić uwagę na udział kobiet w biegach CITY TRAIL. Średni wskaźnik udziału pań to 35%. Procentowo najwięcej kobiet biega w Szczecinie – 38%, Trójmieście i Poznaniu – po 37%. Jedynym miastem, dla którego wskaźnik ten nie przekracza 30% jest Lublin. Średnia frekwencja kobiet we wszystkich biegach wynosi 167.
Pomimo kolejnych wzrostów frekwencji w tym roku, zdaniem Piotra Książkiewicza, jednego z organizatorów cyklu, impreza wciąż posiada potencjał do rozwoju.
Zakończony właśnie sezon przyniósł kolejne wzrosty frekwencji i choć tempo rozwoju nie jest już tak dynamiczne, jak w poprzedniej edycji, jesteśmy zadowoleni. Każde z miast ma swoją specyfikę i różny potencjał. Wiemy, gdzie mamy jeszcze spore rezerwy i na pewno będziemy pracować nad tym, by kolejna edycja przyniosła nam jeszcze więcej satysfakcji. Już teraz mogę zdradzić, że sezon 2016/2017 rozpoczniemy 1 października 2016.
Na starcie z zawodnikami elity
W ramach cyklu CITY TRAIL uczestnicy biegów często mają okazję zmierzyć się z zawodnikami polskiej elity. W sezonie 2015/2016 na starcie różnych biegów z cyklu stawili się czołowi polscy biegacze, tacy jak: Dominka Napieraj, Artur Kern, Marcin Fehlau, Artur Olejarz, Tomasz Osmulski, Krzysztof Gosiewski, Paweł Czapiewski, Mateusz Demczyszak czy Agnieszka Gortel-Maciuk. W całej edycji CITY TRAIL 2015/2016 w 60 biegach padło aż 26 rekordów tras. O sportowym podsumowaniu cyklu możecie poczytać pod tym linkiem.
Nationale-Nederlanden na dłużej
W sezonie 2015/2016 Grand Prix CITY TRAIL pozyskał tytularnego sponsora, którym był Nationale-Nederlanden. Jak mówi Piotr Książkiewicz, główny sponsor nie zmieni się w najbliższych edycjach.
Edycja 2015/2016 przyniosła jedną, ale za to bardzo ważną zmianę – od września nasz cykl odbywa się pod nazwą Grand Prix CITY TRAIL z Nationale-Nederlanden. Nasza współpraca od początku została zaplanowana na 3 lata, a więc w kolejnym sezonie w tej kwestii nic się nie zmieni. Również główni Partnerzy – marki Salomon i Suunto będą z nami w następnej edycji.
W podobnym tonie wypowiada się również rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden, Marta Pokutycka-Mądrala.
Jako firma odpowiedzialna społecznie wiemy, że szczególne miejsce w sercach Polaków zajmuje zdrowie. Z tego powodu bardzo chętnie angażujemy się w inicjatywy promujące aktywny styl życia. Chcemy w ten sposób docierać do jak najszerszej grupy osób i zachęcać je do codziennej dawki ruchu, zmiany nawyków żywieniowych, regularnych badań okresowych i pozytywnego nastawienia do życia. Zależy nam bowiem na podniesieniu świadomości społeczeństwa w tym zakresie i wykreowaniu pozytywnego trendu w Polsce. Jednym z przykładów takich właśnie działań były biegi CITY TRAIL, którym Nationale-Nederlanden miało przyjemność patronować w sezonie 2015/2016. Bardzo się cieszymy, że wspólnie z uczestnikami udało nam się przebiec wiele kilometrów w szczytnym celu jakim jest popularyzacja zdrowego trybu życia.
City Trail Junior
CITY TRAIL to nie tylko impreza dla dorosłych, ale także dla młodszych biegaczy. Fot. CITY TRAIL
W ramach każdego biegu CITY TRAIL organizowane są również zawody dla dzieci i młodzieży pod nazwą CITY TRAIL Junior. Młodzi biegacze rywalizują w kategoriach wiekowych do 5 lat, 6-7 lat, 8-9 lat, 10-12 lat i 13-16 lat. W edycji 2015/2016 biegi te odnotowały 38% wzrostu średniej frekwencji. Najwyższy – we Wrocławiu – aż 92%, w Warszawie wynosi on 76%, w Poznaniu – 67%. Pod względem liczbowym, największą frekwencją cieszy się Poznań (średnio 319 uczestników). Średnia frekwencja CITY TRAIL Junior we wszystkich miastach wynosi 138 młodych biegaczy.
Więcej informacji: citytrail.pl oraz na Facebook’u.
Zachęcamy także do słuchania naszego podcastowego cyklu „Czy tu się biega?”.