fbpx

Wiadomości

[caption id="attachment_11390" align="alignnone" width="900"] Bieganie zimą. Fot. istockphoto.com[/caption] [h2]Pomimo ujemnych temperatur, zima to gorący temat wśród biegaczy. Możemy spotkać się z wieloma różnorodnymi powszechnymi przekonaniami na temat treningu o tej porze roku. Niektóre z popularnych porad mają jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. Poznajcie 5 mitów dotyczących zimowego biegania.[/h2] Chyba każdy biegacz wie, że bieganie zimą różni się od tego w pozostałych porach roku. Ujemne temperatury i śliska nawierzchnia mają wpływ na nasz ubiór, sposób biegu, a także rodzaj wykonywanego treningu. I słusznie, bo przecież w bieganiu nie chodzi o to, żeby przez cały rok robić to samo. Jednak niektóre porady na temat zimowego treningu, jakie czasami możemy usłyszeć w biegowym środowisku, czy znaleźć w sieci, są, mówiąc delikatnie, niezbyt trafne. W niniejszym tekście rozprawiamy się z 5 mitami na temat zimowego biegania.
[h6]Fot. istockphoto.com[/h6] [h2]Sezon zimowy to dla wielu biegaczy czas wzmożonego korzystania z bieżni mechanicznej. Chociaż nie brakuje tych, którzy nie mogą wręcz patrzeć na to urządzenie, czasami jest to jedyne wyjście, żeby wykonać jakikolwiek trening. Co zrobić, by w jego trakcie nie zanudzić się na śmierć?[/h2] Zima (przynajmniej ta kalendarzowa) w pełni, co w polskich warunkach oznacza często już nie tylko niskie temperatury i ewentualne śliskie podłoże, ale także coraz częściej fatalne powietrze. Jednym z ratunków dla biegacza w obliczu taki niesprzyjających okoliczności jest korzystanie z bieżni mechanicznej. Wiele osób narzeka, że treningi na niej są monotonne i stanowią zło konieczne. Na szczęście możemy wykorzystać kilka sztuczek, które pozwolą wprowadzić nieco urozmaicenia.
[h2]Kontuzja to dla biegacza jedna z najbardziej przerażających wizji. Przerwa od ulubionej czynności, niemal namacalny spadek formy i ogólne poczucie straconego czasu to niezbyt miła perspektywa. Dlatego, jeśli mamy taką możliwość, warto podejmować działania, które mogą nas uchronić przed wymuszonymi przerwami. Poznajcie 5 sposobów na zapobieganie biegowym kontuzjom.[/h2] Potencjalne kontuzje i wynikająca z nich konieczność przerw w treningach spędzają sen z powiek niejednego biegacza. Z różnych statystyk wynika, że nawet kilkadziesiąt procent biegających przynajmniej raz w roku musi zrobić sobie przerwę z powodu dolegliwości bólowych. Chociaż nie zawsze da się przewidzieć, która część ciała "podda się", przynajmniej części z tych problemów można zapobiegać. W jaki sposób? Poznajcie 5 sposobów na zapobieganie biegowym kontuzjom. Oczywiście nie możemy zagwarantować, że skorzystanie z nich spowoduje, że już nigdy nie doznacie żadnych kontuzji, ale zwiększy Wasze szanse na treningi bez wymuszonych przerw.
[h2]Planujesz start w swoim pierwszym biegu ulicznym? Zastanawiasz się, czy dasz radę bez problemów pokonać 10 km? Przestań się zamartwiać i zapoznaj się z poradami, jakie dla Ciebie przygotowaliśmy.[/h2] Tegoroczne Święto Niepodległości będzie dla wielu osób momentem uroczystej biegowej inicjacji. W całej Polsce tego dnia w różnych imprezach biegowych wystartować może nawet ponad 100 tysięcy osób. Dla wielu z nich będzie to pierwsza okazja w życiu, żeby wziąć udział w zorganizowanych zawodach. I właśnie z myślą o tych początkujących biegaczach przygotowaliśmy zestaw porad last minute dla debiutantów. Ponieważ największe biegi rozgrywane będą na dystansie 10 km, porady dotyczą osób, które planują pokonać swoją pierwszą dychę, ale wiele w nich ma charakter uniwersalny, więc każdy początkujący powinien znaleźć dla siebie jakieś interesujące wskazówki. Zapraszamy do lektury!
[h2]Jak wrócić do biegania po dłuższej przerwie? Od czego zaczynać? Jak często biegać i ile? Jakie obciążenia treningowe sobie zaaplikować? To tylko kilka dylematów, przed jakimi staje każdy biegacz wracający do treningów po przerwie. Przedstawiamy 5 zasad, które ułatwią bezpieczny powrót do biegowego reżimu.[/h2] Kontuzje, choroby, wyjazdy, niespodziewane wydarzenia, nawał innych obowiązków - to tylko kilka powodów, które mogą przyczynić się do dłuższej przerwy w bieganiu. Mówiąc o dłuższej przerwie, mam na myśli co najmniej 3 tygodnie zupełnego rozbratu z bieganiem. Po takim czasie powrót do regularnego treningu nie jest łatwy ani psychicznie ani fizycznie. Wiele osób zastanawia się, co zrobić, by szybko wrócić do formy. I chociaż odpowiedź zależy od szeregu różnych czynników, istnieje kilka zasad, które zawsze warto przestrzegać. Właśnie je prezentujemy w niniejszym artykule.
[h2]Jesień kojarzy się z błotem czasem ze śniegiem i pluchą. To wszystko w czasie biegu bardzo ochoczo wędruje do wnętrza buta. Można oczywiście kupić buty ze zintegrowanym ochraniaczem, ale ich cena zazwyczaj powala. Znacznie tańszą i także bardziej uniwersalną opcją są stuptuty.[/h2] Stuptuty to po prostu ochraniacz zakładany na buty który zapobiega dostawaniu się do wnętrza błota, piachu czy śniegu, a w przypadku niektórych modeli stawia także opór wodzie. Dokonując zakupu warto zwrócić uwagę na kilka cech takiego produktu. Po pierwsze materiał, w większości przypadków przepuszcza on wodę, chroni przede wszystkim przed dostawaniem się piachu, błota czy śniegu. Nieliczne modele są wykonane z materiału chroniącego przed wodą i z reguły nie są one wtedy tak elastyczne. Po drugie system mocowania. Zazwyczaj jest to pasek przebiegający pod podeszwą i haczyk na podeszwę, ale należy pamiętać, że buty mają różne systemy sznurowania (np chowany ściągacz), i czasem haczyk jest ciężko, zaczepić. Niektórzy producenci jak np. Inov-8 mają stuptuty które mają klasyczny system montowania, ale także system własny przystosowany do specjalnych otworów w butach. Ostatnią cechą jest wysokość ochraniacza. W zależności od potrzeb możemy produkty ledwie zakrywające kostkę, jak wyższe zapewniające wyższy stopień ochrony. Oto kilka propozycji które sprawdzą się nie tylko jesienią.
[h2]Muzyka potrafi być znakomitym motywatorem i dawać kopa w czasie biegu. Najwygodniejsze podczas uprawiania aktywności są słuchawki bezprzewodowe, a ponadto powinny one być przystosowane do funkcjonowania przy większej wilgotności.[/h2] Sportowych modeli bezprzewodowych jest na rynku już całkiem sporo i to w bardzo różnych cenach. Coś dla siebie znajdą zarówno osoby poszukujące rozwiązań budżetowych, jak i bardzo wymagający użytkownicy. W sprzedaży znajdują się nawet sportowe słuchawki, które nie są ze sobą połączone kablem. Oto kilka propozycji w do słuchawek bezprzewodowych do biegania. Zachęcamy do przeczytania zestawienia słuchawek w których wzięły udział: Jabra Elite Sport Bose Soundsport Wireless Beats Powerbeats3 Wireless Sony WI-SP600N Philips SHQ6500CL Aftershokz Trekz Titanium Huawei AM 61 Geonaute Onear 500
[caption id="attachment_56917" align="alignnone" width="2048"] 40 Maraton Warszawski Fot. Piotr Dymus[/caption] [h2]Pierwsze dni po maratońskim starcie to czas podsumowań przygotowań i sporządzenia bilansu dotyczącego treningu oraz osiągniętych efektów. To także ważny moment z punktu widzenia regeneracji i powrotu do treningów, dlatego prezentujemy 5 rzeczy, które warto zrobić w tygodniu po starcie w maratonie.[/h2] Start maratoński już za Tobą? Oprócz dzielenia się euforią i masą emocji związanych z osiągniętym celem, to także czas na to, by zadbać o siebie. Zapewne czujesz ból w udach i strach przed schodami, które sugerują, że dla Twojego ciała weekendowy wysiłek był znaczny. Co zrobić, żeby szybko i bez większych problemów wrócić do treningów? Oto naszych 5 propozycji:
[h2]Jednym z wyróżników wielu biegów są medale. Przez 39 edycji Maraton Warszawski również dorobił się ciekawej kolekcji krążków, a wiele z nich stanowi bardzo cenne eksponaty w kolekcji tysięcy biegaczy, którzy startowali w Warszawie. Zobaczcie sami, jak przez lata zmieniały się medale Maratonu Warszawskiego[/h2] Medale, które otrzymujemy na mecie biegów to dowód tego, że ukończyliśmy, daliśmy radę, dotarliśmy do mety i spełniliśmy swój cel. Nawet po wielu latach spojrzenie na krążek leżący na półce pozwala przywołać silne emocje, jakie wiązały się z danym biegiem. Niewątpliwie medale z poprzednich edycji Maratonu Warszawskiego dla wielu biegaczy stanowią bezcenną pamiątkę. Jak wygląda historia medali z tej wyjątkowej imprezy? Przekonajcie się sami.  
Advertisment ad adsense adlogger