fbpx

Wiadomości

[caption id="attachment_52757" align="alignnone" width="1254"] istock.com[/caption] [h2]Trening w okresie zimowym różni się od tego, jaki stosujemy w pozostałych porach roku. Jednak nawet, jeśli na ten czas przypada mniej intensywny okres pracy, nie oznacza to, że pozostaje nam tylko i wyłącznie spokojne człapanie. Zapoznajcie się z propozycją 5 rodzajów akcentów, które warto wykonywać w zimowych miesiącach.[/h2] Akcenty treningowe, rozumiane jako te jednostki, które mają nieco intensywniejszy niż codzienne treningi charakter, można realizować przez cały rok. Oczywiście inne bodźce powinniśmy stosować, kiedy rozpoczynamy przygotowania do sezonu, a inne, gdy do startu docelowego pozostały nam ostatnie tygodnie. Jednak nawet w okresie zimowym, przez wielu biegaczy tradycyjnie uważanym za przypisany wyłącznie długim, spokojnym biegom, w planie także warto znaleźć miejsce na bardziej intensywne treningi. Jakie? Oto nasze propozycje:
[caption id="attachment_62864" align="alignnone" width="2000"] [h6]Fot. PAWEL SKRABA[/h6][/caption][h2]Rok 2020 zapowiada się bardzo interesująco dla miłośników biegania. Czeka nas wiele ciekawych i emocjonujących imprez, w tym mistrzowskich. Zobaczcie sami, na jakie 5 wydarzeń szczególnie czekamy.[/h2] Sezon 2020 przyniesie lekkoatletyce, a tym samym biegom, wiele pasjonujących wydarzeń. Nawet, jeśli nie będziemy świadkami rekordowych wyczynów, w które obfitowały ostatnie sezony, pasjonaci sportowej rywalizacji nie powinni mieć powodów do narzekania. Oto 5 imprez, które czekają nas w najbliższych miesiącach i będą szczególnie interesujące dla kibiców biegania.
[h2]Wydawać by się mogło, że zakup prezentu dla biegacza to pestka. Wystarczy jakaś koszulka albo buty i sprawa załatwiona. Niestety, nie zawsze są to dobre pomysły, dlatego przygotowaliśmy kilka propozycji, co, naszym zdaniem, warto podarować miłośnikowi biegania.[/h2] Nasza lista nie ma charakteru wyczerpującego, ale pozwala odnaleźć kilka konkretnych pomysłów na prezent dla biegacza, które nie zawsze są oczywiste z punktu widzenia osoby, chcącej ów prezent sprawić. Doskonale sprawdzi się przed świętami Bożego Narodzenia jako poradnik dla Świętego Mikołaja, ale niektóre propozycje mają na tyle uniwersalny charakter, że będą dobrym wyborem także przy innej okazji. Oto nasze 5 pomysłów na prezent dla biegacza.
[caption id="attachment_61628" align="alignnone" width="2120"] fot: istock.com[/caption] [h2]Czujesz ciągłe zmęczenie i nerwowość? Na samą myśl o wyjściu na trening ogarnia Cię niechęć? Kolejne starty i biegi nie wywołują już pozytywnych emocji? To mogą być sygnały przemęczenia lub nawet przetrenowania. Sprawdź nasze pomysły, które mogą Ci pomóc odzyskać radość z biegania.[/h2] Koniec sezonu to dobry moment, by nie tylko zastanowić się nad swoimi dokonaniami i przygotować podsumowanie minionych miesięcy, ale to także doskonała okazja, by nieco więcej uwagi poświęcić swojemu ciału i psychice. Miesiące poszukiwania wolnego okienka na trening w napiętym planie dnia, wyciskania z siebie siódmych potów na zawodach i funkcjonowania na najwyższych obrotach nie pozostają bez wpływu na nasz organizm. Nawet, jeżeli czujemy się dobrze pod względem fizycznym i treningi wychodzą nam zgodnie z założeniami, może okazać się, że nie jesteśmy w stanie przełożyć wykonanej pracy na oczekiwany wynik w zawodach. Jednym z możliwych wytłumaczeń takiej sytuacji jest zmęczenie mentalne, którego źródłem wcale nie musi być bieganie, a po prostu codzienny stres związany z pracą, obowiązkami, koniecznością łączenia różnych ról życiowych. Jeśli zatem czujemy, że dopada nas posezonowe przemęczenie lub obserwujemy u siebie objawy przetrenowania, jest to właściwy czas, by zmienić coś w swoim biegowym podejściu. Oto nasze propozycje.
[h2]Planujesz niebawem start w biegu na 10 km i zastanawiasz się, w jaki wynik możesz celować? Jeśli nie jesteś w stanie określić poziomu formy, możesz wykonać jeden z proponowanych przez nas treningów, które pomogą oszacować Twoją aktualną dyspozycję sportową.[/h2] Aby przekonać się o tym, na jaki wynik stać nas w biegu na 10 km, najlepiej jest... wystartować w biegu na 10 km, to oczywiste. Jednak nie jest to jedyny sposób na to, byśmy mogli szacunkowo określić nasz aktualny poziom. Czasami sprawdzian możliwości, który jesteśmy w stanie wykonać na treningu bywa bardzo dobrym prognostykiem czasu, na jaki możemy liczyć na zawodach. Na samym początku trzeba zaznaczyć, że nie jest to łatwa sztuka. Każdy zawodnik ma swoją indywidualną charakterystykę: niektórzy nie są w stanie na treningu dać z siebie maksimum i potrafią zmobilizować się idealnie na zawody, inni nie radzą sobie z presją i stresem związanym ze startem, choć treningi idą gładko, jeszcze inni potrzebują mocnego bodźca na treningu, żeby uwierzyć, że są w wysokiej formie, itp., itd. Tyle praktyka. Ale, przynajmniej w teorii, jest kilka treningów, które mogą okazać się nam bardzo pomocne, gdy zastanawiamy się, na jaki wynik w zawodach powinniśmy się nastawiać. Prezentowane dalej jednostki warto wykonać na ok. 9-11 dni przed startem docelowym. To oznacza, że jeśli ktoś planuje bieg na wynik 11 listopada, warto wykorzystać rozpoczynający się właśnie długi weekend na to, by wykonać któryś z proponowanych treningów. Nawet, jeśli nie potrzebujecie oszacowania czy potwierdzenia swojej aktualnej formy, są to także dobre pomysły na ostatni bardzo mocny akcent przed startem w biegu na 10 km.
[caption id="attachment_57484" align="alignnone" width="1866"] fot: Marcin Nagórek[/caption] [h2]11 listopada będzie prawdopodobnie najbardziej rozbieganym dniem w tym roku. Wielu zawodników po raz ostatni w sezonie spróbuje zaatakować swoje rekordy życiowe przed zasłużonym odpoczynkiem. Gdzie można liczyć na szybkie i atestowane trasy na dystansie 10 km?[/h2] Jak co roku 11 listopada będzie symbolicznym zamknięciem jesiennego sezonu biegowego. Dlatego niejeden zawodnik chciałby tego dnia wykręcić rekord życiowy, by nie tylko z uczuciem patriotycznej dumy czy uśmiechem z okazji ukończenia kolejnego biegu, ale także poczuciem satysfakcji i sportowego spełnienia, udać się na odpoczynek przed przygotowaniami do wiosennego sezonu. Z tej okazji wzięliśmy pod lupę wybrane biegi w Polsce na dystansie 10 km i prezentujemy Wam te imprezy, w których, naszym zdaniem, warunki powinny sprzyjać uzyskiwaniu dobrych wyników!
[caption id="attachment_2814" align="alignnone" width="628"] Czas na trening[/caption] [h2]W coraz bardziej zabieganych czasach, nie jest łatwo wygospodarować kilkadziesiąt minut na to, by zrealizować trening biegowy. Jeśli jednak narzekasz na brak czasu, nawet pół godziny pozwoli Ci utrzymać, a może nawet podnieść formę![/h2] Czy w 30 minut można zrealizować sensowny trening biegowy? Pierwsza odpowiedź, jaka przychodzi do głowy wielu zastanawiającym się nad tym pytaniem, brzmi "nie, to za mało czasu". Co prawda, niektórzy mogą powiedzieć, że zawodowiec mógłby w ciągu pół godziny przebiec nawet żwawą dyszkę, ale z odpowiednią rozgrzewką, potrzebowałby więcej czasu. W przypadku amatorów, biegających znacznie wolniej. wydawać by się mogło, że 30 minut nie wystarczy na zrealizowanie pełnowartościowej jednostki. Nic bardziej mylnego. Zapoznajcie się z naszą listą treningów, pozwalających zrealizować rozmaite cele, na które poświęcicie nie więcej niż pół godziny!
[h2]Jednym z najczęściej wybieranych dystansów biegowych w Polsce jest półmaraton. Bieg na 21,0975 km cieszy się popularnością tak wśród absolutnie początkujących, jak i bardziej zaawansowanych biegaczy. Gdzie startować w październiku, jeśli zależy Wam na szybkiej połówce na atestowanej trasie?[/h2] Aby osiągać optymalne wyniki w biegach długich, oprócz odpowiedniego przygotowania, treningu, taktyki, rozłożenia sił, ważne jest także, by warunki na trasie sprzyjały szybkiemu bieganiu. Dla tych, którzy celują w nowe rekordy życiowe, przygotowaliśmy zestawienie październikowych półmaratonów z szybkimi, atestowanymi trasami.
[caption id="attachment_47653" align="alignnone" width="1920"] pixabay.com[/caption] [h2]Ostatnie dni przed startem w maratonie to czas, kiedy niewiele możemy już poprawić, ale wciąż możemy wiele zepsuć. Dlatego prezentujemy Wam listę pomysłów, których nie warto w tym okresie wcielać w życie.[/h2] Maraton to trudna konkurencja. Wszystko dlatego, że wymaga wielu poświęceń na etapie przygotowań i czasem nawet drobny szczegół potrafi zniweczyć wielomiesięczną pracę. Często zdarza się tak, że nawet jeśli cały proces przebiegł doskonale, możemy zaszkodzić sobie na ostatniej prostej tuż przed startem. Nierzadko biegaczom przychodzą na ostatnią chwilę do głowy pomysły, które wydają się genialnym zagraniem, ale po wprowadzeniu w życie najczęściej prowadzą do kłopotów w dniu biegu. Oto nasza lista 5 rzeczy, których warto wystrzegać się, gdy start w maratonie tuż tuż.
[h2]Wrzesień już tuż tuż, co oznacza, że jesienny sezon biegowy ruszy pełną parą a z nim ciekawe imprezy. Niedawno prezentowaliśmy nasze propozycje szybkich biegów na 10 km. Dziś nadszedł czas rzucić okiem na półmaratony.[/h2] Już niedługo wielu biegaczy będzie chciało zebrać efekty swojej treningowej pracy wykonanej w minionych tygodniach. Niektórzy wciąż jeszcze mogą wahać się, gdzie wystartować, dlatego będą poszukiwać odpowiednich imprez na ostatnią chwilę. Postanowiliśmy przyjrzeć się nieco imprezom, które odbędą się we wrześniu i wybrać te półmaratony, które wyróżniają się dogodną trasą, sprzyjającą uzyskiwaniu dobrych czasów.
Advertisment ad adsense adlogger