fbpx

Wiadomości

[caption id="attachment_56917" align="alignnone" width="2048"] 40 Maraton Warszawski. Fot. Piotr Dymus[/caption] [h2]Maraton niewątpliwie należy do tych dystansów, które dla wielu biegaczy są najważniejszym wyzwaniem sezonu. Jednak nawet typowi maratończycy powinni od czasu do czasu spróbować swoich sił na krótszych dystansach. Przekonajcie się dlaczego.[/h2] Z perspektywy maratończyka, o ultrasie nie wspominając, bieg na 5 km przypomina zjedzenie garści suchych płatków owsianych na śniadanie. Z jednej strony trzeba się sporo namęczyć by je przeżuć i przełknąć na sucho, z drugiej nie zaspokoją one naszego głodu. Niby człowiek coś przekąsił, ale na pewno się nie najadł. I rzeczywiście czym jest 5 km w porównaniu do ponad 42 z jakimi przyjdzie nam się mierzyć na królewskim dystansie? Wydaje się, że to pestka, ale mimo wszystko w dobrze skomponowanym menu treningowym warto znaleźć miejsce również na szybkie piątki (dyszki zresztą też).
[caption id="attachment_45467" align="alignnone" width="1234"] Zawody na 5 km są idealne dla początkujących oraz zaawansowanych ścigaczy. Tu: Bieg na Piątkę - impreza towarzysząca PZU Maratonowi Warszawskiemu[/caption] [h2]Dystans 5 km wymaga od zawodnika dużej wszechstronności. Z jednej strony trzeba bowiem być niezwykle wytrzymałym, z drugiej dysponować sporym zapasem szybkości. Prezentujemy kilka przykładowych jednostek treningowych, które mogą być bardzo przydatne w treningu pod 5 km.[/h2] Chociaż w Polsce szybkich biegów na dystansie 5 km nie jest zbyt wiele, a sama konkurencja zdecydowanie przegrywa popularnością z popularną dyszką czy nawet półmaratonem, nie brakuje zawodników, dla których głównym celem sezonu jest właśnie szybka piątka. Aby odpowiednio się do niej przygotować nie wystarczy tylko spokojne człapanie, na treningach trzeba regularnie mocniej kręcić nogami. Zobaczcie, jakie jednostki polecamy tym, którzy celują w dobry wynik na dystansie 5 km.
[caption id="attachment_11390" align="alignnone" width="900"] Bieganie zimą. Fot. istockphoto.com[/caption] [h2]Pomimo ujemnych temperatur, zima to gorący temat wśród biegaczy. Możemy spotkać się z wieloma różnorodnymi powszechnymi przekonaniami na temat treningu o tej porze roku. Niektóre z popularnych porad mają jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. Poznajcie 5 mitów dotyczących zimowego biegania.[/h2] Chyba każdy biegacz wie, że bieganie zimą różni się od tego w pozostałych porach roku. Ujemne temperatury i śliska nawierzchnia mają wpływ na nasz ubiór, sposób biegu, a także rodzaj wykonywanego treningu. I słusznie, bo przecież w bieganiu nie chodzi o to, żeby przez cały rok robić to samo. Jednak niektóre porady na temat zimowego treningu, jakie czasami możemy usłyszeć w biegowym środowisku, czy znaleźć w sieci, są, mówiąc delikatnie, niezbyt trafne. W niniejszym tekście rozprawiamy się z 5 mitami na temat zimowego biegania.
[h6]Fot. istockphoto.com[/h6] [h2]Sezon zimowy to dla wielu biegaczy czas wzmożonego korzystania z bieżni mechanicznej. Chociaż nie brakuje tych, którzy nie mogą wręcz patrzeć na to urządzenie, czasami jest to jedyne wyjście, żeby wykonać jakikolwiek trening. Co zrobić, by w jego trakcie nie zanudzić się na śmierć?[/h2] Zima (przynajmniej ta kalendarzowa) w pełni, co w polskich warunkach oznacza często już nie tylko niskie temperatury i ewentualne śliskie podłoże, ale także coraz częściej fatalne powietrze. Jednym z ratunków dla biegacza w obliczu taki niesprzyjających okoliczności jest korzystanie z bieżni mechanicznej. Wiele osób narzeka, że treningi na niej są monotonne i stanowią zło konieczne. Na szczęście możemy wykorzystać kilka sztuczek, które pozwolą wprowadzić nieco urozmaicenia.
[h2]Kontuzja to dla biegacza jedna z najbardziej przerażających wizji. Przerwa od ulubionej czynności, niemal namacalny spadek formy i ogólne poczucie straconego czasu to niezbyt miła perspektywa. Dlatego, jeśli mamy taką możliwość, warto podejmować działania, które mogą nas uchronić przed wymuszonymi przerwami. Poznajcie 5 sposobów na zapobieganie biegowym kontuzjom.[/h2] Potencjalne kontuzje i wynikająca z nich konieczność przerw w treningach spędzają sen z powiek niejednego biegacza. Z różnych statystyk wynika, że nawet kilkadziesiąt procent biegających przynajmniej raz w roku musi zrobić sobie przerwę z powodu dolegliwości bólowych. Chociaż nie zawsze da się przewidzieć, która część ciała "podda się", przynajmniej części z tych problemów można zapobiegać. W jaki sposób? Poznajcie 5 sposobów na zapobieganie biegowym kontuzjom. Oczywiście nie możemy zagwarantować, że skorzystanie z nich spowoduje, że już nigdy nie doznacie żadnych kontuzji, ale zwiększy Wasze szanse na treningi bez wymuszonych przerw.
[h2]Planujesz start w swoim pierwszym biegu ulicznym? Zastanawiasz się, czy dasz radę bez problemów pokonać 10 km? Przestań się zamartwiać i zapoznaj się z poradami, jakie dla Ciebie przygotowaliśmy.[/h2] Tegoroczne Święto Niepodległości będzie dla wielu osób momentem uroczystej biegowej inicjacji. W całej Polsce tego dnia w różnych imprezach biegowych wystartować może nawet ponad 100 tysięcy osób. Dla wielu z nich będzie to pierwsza okazja w życiu, żeby wziąć udział w zorganizowanych zawodach. I właśnie z myślą o tych początkujących biegaczach przygotowaliśmy zestaw porad last minute dla debiutantów. Ponieważ największe biegi rozgrywane będą na dystansie 10 km, porady dotyczą osób, które planują pokonać swoją pierwszą dychę, ale wiele w nich ma charakter uniwersalny, więc każdy początkujący powinien znaleźć dla siebie jakieś interesujące wskazówki. Zapraszamy do lektury!
[h2]Jak wrócić do biegania po dłuższej przerwie? Od czego zaczynać? Jak często biegać i ile? Jakie obciążenia treningowe sobie zaaplikować? To tylko kilka dylematów, przed jakimi staje każdy biegacz wracający do treningów po przerwie. Przedstawiamy 5 zasad, które ułatwią bezpieczny powrót do biegowego reżimu.[/h2] Kontuzje, choroby, wyjazdy, niespodziewane wydarzenia, nawał innych obowiązków - to tylko kilka powodów, które mogą przyczynić się do dłuższej przerwy w bieganiu. Mówiąc o dłuższej przerwie, mam na myśli co najmniej 3 tygodnie zupełnego rozbratu z bieganiem. Po takim czasie powrót do regularnego treningu nie jest łatwy ani psychicznie ani fizycznie. Wiele osób zastanawia się, co zrobić, by szybko wrócić do formy. I chociaż odpowiedź zależy od szeregu różnych czynników, istnieje kilka zasad, które zawsze warto przestrzegać. Właśnie je prezentujemy w niniejszym artykule.
[h2]Jesień kojarzy się z błotem czasem ze śniegiem i pluchą. To wszystko w czasie biegu bardzo ochoczo wędruje do wnętrza buta. Można oczywiście kupić buty ze zintegrowanym ochraniaczem, ale ich cena zazwyczaj powala. Znacznie tańszą i także bardziej uniwersalną opcją są stuptuty.[/h2] Stuptuty to po prostu ochraniacz zakładany na buty który zapobiega dostawaniu się do wnętrza błota, piachu czy śniegu, a w przypadku niektórych modeli stawia także opór wodzie. Dokonując zakupu warto zwrócić uwagę na kilka cech takiego produktu. Po pierwsze materiał, w większości przypadków przepuszcza on wodę, chroni przede wszystkim przed dostawaniem się piachu, błota czy śniegu. Nieliczne modele są wykonane z materiału chroniącego przed wodą i z reguły nie są one wtedy tak elastyczne. Po drugie system mocowania. Zazwyczaj jest to pasek przebiegający pod podeszwą i haczyk na podeszwę, ale należy pamiętać, że buty mają różne systemy sznurowania (np chowany ściągacz), i czasem haczyk jest ciężko, zaczepić. Niektórzy producenci jak np. Inov-8 mają stuptuty które mają klasyczny system montowania, ale także system własny przystosowany do specjalnych otworów w butach. Ostatnią cechą jest wysokość ochraniacza. W zależności od potrzeb możemy produkty ledwie zakrywające kostkę, jak wyższe zapewniające wyższy stopień ochrony. Oto kilka propozycji które sprawdzą się nie tylko jesienią.
[h2]Muzyka potrafi być znakomitym motywatorem i dawać kopa w czasie biegu. Najwygodniejsze podczas uprawiania aktywności są słuchawki bezprzewodowe, a ponadto powinny one być przystosowane do funkcjonowania przy większej wilgotności.[/h2] Sportowych modeli bezprzewodowych jest na rynku już całkiem sporo i to w bardzo różnych cenach. Coś dla siebie znajdą zarówno osoby poszukujące rozwiązań budżetowych, jak i bardzo wymagający użytkownicy. W sprzedaży znajdują się nawet sportowe słuchawki, które nie są ze sobą połączone kablem. Oto kilka propozycji w do słuchawek bezprzewodowych do biegania. Zachęcamy do przeczytania zestawienia słuchawek w których wzięły udział: Jabra Elite Sport Bose Soundsport Wireless Beats Powerbeats3 Wireless Sony WI-SP600N Philips SHQ6500CL Aftershokz Trekz Titanium Huawei AM 61 Geonaute Onear 500
Advertisment ad adsense adlogger