fbpx

5 mitów na temat biegania zimą

Autor: Jakub Karasek • 08.01.2019

2) Zimą nie należy biegać interwałów ani szybkich treningów

Zima nie oznacza, że musimy całkiem zrezygnować z szybszego biegania. Fot. Adidas

W polskich warunkach zima tradycyjnie to czas budowania tzw. bazy biegowej. Wielu biegaczy utożsamia to tylko i wyłącznie z bazą tlenową, na dodatek budowaną jedynie przy pomocy długich i spokojnych wybiegań. Prawdziwa baza to jednak znacznie więcej niż tylko spokojne wydeptywanie kilometrów. Składają się na nią nie tylko ogólna wytrzymałość, ale także ogólna szybkość i siła. A to oznacza, że nie powinniśmy zapominać o krótkich, dynamicznych podbiegach czy przebieżkach ani treningu uzupełniającym. Zresztą samo budowanie bazy tlenowej nie musi opierać się tylko i wyłącznie na biegach w jednostajnym tempie. Z powodzeniem możemy w tym celu wykorzystać np. interwały, odpowiednio dobierając prędkości, długości odcinków i przerwy. Interwały to bowiem nie tylko klasyczny danielsowski VO2Max czy wykonywana na maksa Tabata. Przykładowy trening 15 x 30 sekund biegu w tempie półmaratonu z przerwami 60 sekund w truchcie będzie miał w przeważającym stopniu charakter tlenowy, a przecież również będzie to interwał!

Przeczytaj więcej o treningu bazowym

Advertisment ad adsense adlogger