fbpx

5 rzeczy, których nie warto robić w ostatnich dniach przed maratonem

Autor: Jakub Karasek • 25.09.2019

2) Nie warto eksperymentować z dietą

Mając nieco więcej czasu na rozmyślania o maratonie lub poszukując jeszcze jakiejś cegiełki, którą możemy dołożyć w przygotowaniach, prawdopodobnie natkniemy się na porady dietetyczne. Przecież maraton to bieg, który wymaga ogromnej ilości energii, więc koniecznie trzeba o to zadbać! Tak, trzeba, ale jeśli w ostatniej chwili mamy wprowadzać do swojej diety rewolucyjne zmiany, to nie jest to najlepszy moment.

Gdy do startu pozostaje już tylko kilka dni, próby kombinowania np. z dietą białkowo-węglowodanową albo wprowadzaniem nowych składników do jadłospisu mogą prowadzić do kłopotów na trasie. A ostatnie, czego chcemy podczas maratonu to rewolucje żołądkowe. Jeżeli rzeczywiście czujemy, że dana dieta czy zmiana w diecie może nam pomóc, to wypróbujmy ją, ale już w trakcie przygotowań do kolejnego maratonu (np. przed startem kontrolnym w półmaratonie). W ciągu najbliższych dni trzymajmy się sprawdzonych, bezpiecznych rozwiązań dietetycznych. Więcej na ten temat przeczytacie w poniższym artykule:

5 dietetycznych rzeczy, których NAPRAWDĘ nie warto robić na kilka dni przed maratonem

 

Advertisment ad adsense adlogger