fbpx

5 sposobów na zapobieganie biegowym kontuzjom

Autor: Jakub Karasek • 17.12.2018

2. Wzmocnienie ciała

Dla wielu biegaczy jedyną wykonywaną aktywnością sportową jest bieganie. Nic dziwnego – wszak co ma robić biegacz, jak nie biegać? Jednak oprócz samego biegania warto dodać kilka innych elementów, które pozwolą nam wzmocnić całe ciało, lepiej przygotować się do wysiłku i znosić większe obciążenia. Pierwszy z tych elementów to dynamiczna rozgrzewka – zwłaszcza przed bardziej wymagającymi treningami. Nie chodzi o to, by przed każdym treningiem spędzać 30 minut na intensywnym stretchingu (ten według niektórych badań może wręcz zwiększać ryzyko kontuzji), a o to, by odpowiednio przygotować nasze mięśnie i ścięgna do wysiłku za pomocą wymachów, wypadów i innych dynamicznych ćwiczeń. Przykładową rozgrzewkę znajdziesz w tym linku.

Nie powinniśmy zapominać również o ćwiczeniach siłowych, wzmacniających różne partie naszego ciała. W przypadku treningu siłowego warto go uwypuklić zwłaszcza przy okazji budowania bazy i postawić nie tylko na siłownię, ćwiczenia ogólnorozwojowe czy wzmacnianie tzw. core, ale także na siłę biegową, czyli większy udział sprintów oraz podbiegów w naszym bieganiu. Oczywiście pamiętajmy, że nawet najlepszy trening siłowy nie będzie w stanie uchronić nad przed kontuzjami, jeśli nasz trening biegowy będzie źle skomponowany.

Advertisment ad adsense adlogger