fbpx

5 źródeł motywacji, czyli co robić, kiedy odechciewa się biegać?

Autor: Jakub Karasek • 17.05.2018

3) Poszukaj trenera lub grupy biegowej

Prawdą jest, że “w kupie siła”. Ogromnym źródłem motywacji do treningów może być dołączenie do grupy biegowej. Poznanie ludzi, którzy dzielą tę samą pasję, obserwowanie ich zapału i uporu może zaowocować potężnym zastrzykiem pozytywnej energii i odnalezieniem w sobie na nowo chęci do pracy. W tym właśnie tkwi tajemnica coraz bardziej zyskujących na popularności klubów, stowarzyszeń, drużyn i grup biegowych. Poznajemy nie tylko kolejnych pozytywnie zakręconych ludzi, ale również zyskujemy wsparcie w postaci innych biegaczy, którzy na co dzień zmagają się z podobnymi problemami i wyzwaniami oraz doskonale rozumieją nasze wątpliwości.

Podobna sytuacja dotyczy współpracy z dobrym trenerem. Trener jest bowiem nie tylko od tego, żeby raz w miesiącu wysłać plan treningowy, ale także od tego, by omówić inne elementy, w tym te dotyczące samopoczucia, motywacji i w razie potrzeby służyć dobrą radą. Pamiętajmy, że trenerowi powinno zależeć na realizacji celów swoich podopiecznych równie mocno jak im samym, bo przecież w pewnym stopniu on również odpowiada za ewentualne sukcesy (i oczywiście porażki). Decydując się na współpracę nie zapominajmy o tym, że w razie jakichkolwiek wątpliwości i problemów możemy się z nimi zwrócić właśnie do trenera.

Kim jest dobry trener biegania? [FELIETON]

Advertisment ad adsense adlogger