fbpx

Długi bieg – czy zawsze musi być długi i… nudny?

Autor: Jakub Karasek • 10.01.2018

Czym jest bieg długi?

Fot. istockphoto.com

Jednoznaczne zdefiniowanie biegu długiego jest o tyle trudne, że dla każdego taka jednostka może wyglądać inaczej. Osoba przygotowująca się do pierwszego w życiu startu na 5 km może uznać 60-minutowy trening za długi bieg, zawodnik trenujący pod 10 km uzna, że wystarczy mu ok. 90-100 minut, zaś jeszcze inny biegacz stwierdzi, że wszystko, co trwa poniżej 2 godzin nie ma prawa być nazywane “długim”. Postrzeganie tego środka zależy od naszego doświadczenia biegowego, celów, preferencji i czasu, jaki przeznaczamy na trening. Najbardziej umownie, jako długi bieg należy przyjąć najdłuższy bieg w tygodniowym planie.

Są takie szkoły treningowe, w których długi bieg stanowi “sól ziemi” i jest niemal świętością. Tydzień bez sobotniego lub niedzielnego wybiegania trwającego min. 1,5-2 godziny jest tygodniem straconym. Zwłaszcza w przypadku osób początkujących i dopiero zwiększających swój kilometraż, stosowanie tego środka tydzień w tydzień może zwiększać ryzyko kontuzji, dlatego czasami lepiej aplikować sobie taki trening 1 raz na 10-11 dni albo nawet co 2 tygodnie. Wszystko zależy jednak od tego, jak szybko regenerujemy się po takich jednostkach, jakie mamy biegowe cele oraz na którym etapie przygotowań w danym momencie jesteśmy.

Advertisment ad adsense adlogger