fbpx

Letnie przygotowania do maratonu: 5 pomysłów na długie treningi, gdy żar leje się z nieba

Autor: Jakub Karasek • 05.07.2019

5) Szukaj innych dróg do tego samego celu

Przygotowując się do maratonu szykujemy nasz organizm na konkretne rodzaje zmęczenia, jakie mogą nas dopaść na trasie biegu. Długi bieg jest naturalnym wyborem, ponieważ on w największym stopniu odwzorowuje to, co nas czeka. Pamiętajmy jednak, że każdy trening powinien mieć swój cel, a ten cel można osiągnąć na różne sposoby. O tym w jaki alternatywny sposób imitować zmęczenie energetyczne pisaliśmy chwilę wcześniej. Podobnie możemy podejść do pozostałych rodzajów zmęczenia. Jeżeli naszym głównym zmartwieniem jest długi czas trwania maratonu, długi bieg możemy zastąpić np. marszobiegiem albo długim spacerem (np. kilkugodzinna wycieczka po górach). Jeśli obawiamy się zmęczenia mięśniowego, warto nieco dłuższe rozbieganie zaplanować dzień po wymagającym treningu – np. podbiegach lub biegu tempowym, tak, żebyśmy już od początku czuli, że jesteśmy lekko zmęczeni. Arsenał środków treningowych biegacza jest bardzo szeroki i warto korzystać z różnych dostępnych rozwiązań.

Advertisment ad adsense adlogger