fbpx

Treningi w upalne dni – 5 rzeczy, których NIE robić, gdy na zewnątrz praży słońce

Autor: Jakub Karasek • 07.06.2018

1. Nie kieruj się wskazaniami zegarka

Fot. istockphoto.com

Wiele osób podczas swoich treningów na bieżąco reaguje na to, co pokazują im zegarki. Czy chodzi o tętno czy o tempo biegu, mamy wyznaczone konkretne wartości, których staramy się pilnować. Na ogół może to przynieść wiele korzyści, uchronić przed wykonywaniem zbyt mocnych biegów lub pomóc przyzwyczajać się do tempa, jakie chcemy utrzymać podczas zawodów. Jednak w miesiącach letnich wskazania zegarka potrafią okazać się złudne. Załóżmy, że nasze codzienne tempo rozbiegania to 5:00/km. Kiedy temperatura za oknem podskoczy o kilka stopni, podczas treningu może okazać się, że już po pierwszym kilometrze oddychamy wszystkimi otworami ciała, a zegarek wskazuje np. 5:30. Nie jest to sygnał, że nasza forma uległa załamaniu i od razu należy rzucać wszystko, by wyjechać w Bieszczady. Po prostu wraz ze wzrostem temperatury nasze wyniki automatycznie będą ulegały pogorszeniu, gdyż rośnie potrzeba chłodzenia organizmu, a dodatkowo nasz mózg chce nas spowolnić, by zapobiec przegrzaniu. Różnica w rezultatach ze względu na gorąco może sięgać nawet kilkunastu procent. Dlatego zamiast tym, co pokazuje zegarek, lepiej zwrócić uwagę na sygnały, jakie wysyła nam nasz organizm.

Advertisment ad adsense adlogger