fbpx

Treningi w upalne dni – 5 rzeczy, których NIE robić, gdy na zewnątrz praży słońce

Autor: Jakub Karasek • 07.06.2018

2. Nie przywiązuj się do planu treningowego

Fot. istockphoto.com

Wiele osób, szykując się do wybranych startów, imprez, trenuje wedle rozpisanego planu. Czy jest to plan proponowany przez trenera we współpracy indywidualnej, z książki, z portalu biegowego czy z jeszcze innego źródła, biegacze często mają tendencję do traktowania planu treningowego jako świętości, w przypadku której każda zmiana będzie skutkować natychmiastową katastrofą wynikową. Trzeba jednak pamiętać, że plan, zwłaszcza ogólny, nie skrojony na potrzeby indywidualnego zawodnika, to tylko zarys tego, jak (zdaniem autora planu) należy przygotować się do konkretnego dystansu/wyniku. Rzecz w tym, że tego typu plany nie uwzględniają czynników zewnętrznych, jak choćby warunków atmosferycznych. A czasami te potrafią zaburzyć trening nawet najlepszych zawodników. Jeśli mamy do wykonania mocny trening tempowy, ale na dworze panuje skwar i dopiero kolejnego dnia będziemy w stanie biegać o bardziej sprzyjającej porze, nie bójmy się przełożyć ważnego treningu o ten 1 dzień, zwłaszcza gdy zależy nam na tym, by utrzymać to konkretne tempo. I nie przejmujmy się, że z tego powodu burzymy misterny plan. Pamiętajmy, że papier przyjmie wszystko, nasz organizm – niekoniecznie.

Advertisment ad adsense adlogger