fbpx

Treningi w upalne dni – 5 rzeczy, których NIE robić, gdy na zewnątrz praży słońce

Autor: Jakub Karasek • 07.06.2018

5. Nie zapominaj o dublach

Fot. istockphoto.com

Ostatnia kwestia dotyczy nieco bardziej zaawansowanych biegaczy, zwłaszcza tych, którym zależy na utrzymaniu w okresie letnim wysokiego kilometrażu. Jeśli nie przygotowujesz się do maratonu i nie musisz regularnie wykonywać długich rozbiegań, to niemal każdego dnia, kiedy zakładany kilometraż wynosi np. 12, 15, 20 czy więcej kilometrów, zamiast wykonywać je za jednym razem, możesz wyjść na 2 krótsze treningi: rano i wieczorem. Tzw. duble (2 treningi dziennie) mają szereg korzyści: pozwalają utrzymać wysoki kilometraż bez wykonywania dłuższych pojedynczych jednostek, jeśli wypadają na dzień “regeneracyjny”, to 2 biegi po 6 km są lepszą regeneracją niż pojedynczy bieg na dystansie 12 km, dają także możliwość wykonania obu treningów w bardziej sprzyjających warunkach pogodowych. Duble mogą być z powodzeniem stosowane także w treningu maratońskim jako specjalne przygotowanie organizmu do treningu w stanie wyczerpania energetycznego. Chodzi o popularne np. we włoskiej szkole 2 treningi tempowe wykonane tego samego dnia: rano i wieczorem, pomiędzy którymi całkowicie eliminuje się lub ogranicza do minimum spożycie węglowodanów. W ten sposób podczas treningu można imitować warunki zmęczenia podobnego do końcowych kilometrów maratonu. Podsumowując, bez względu na to, do jakiego dystansu się przygotowujesz, w okresie letnim duble mogą okazać się dużo lepszym rozwiązaniem niż pojedyncze dłuższe treningi.

Advertisment ad adsense adlogger