fbpx

Zaczynasz biegać? Mamy dla ciebie 5 przydatnych porad!

Autor: Jakub Karasek • 26.03.2019

2) Nie za dużo, nie za szybko, nie za wcześnie

Fot. istockphoto.com

OK, skoro już czujesz dumę, czas jednak nieco przytemperować ambicje. Tym, co często charakteryzuje świeżo upieczonych adeptów biegania jest brak cierpliwości. Bardzo często chcemy efekty naszych działań widzieć już natychmiast i od razu aplikujemy sobie duże obciążenia. A to może prowadzić do nieprzyjemnych efektów, jak przeciążenia, osłabienie organizmu czy kontuzje. Jeśli nasze mięśnie i ścięgna nie są przyzwyczajone do regularnej aktywności fizycznej, musimy dać im czas na wzmocnienie. Dlatego powinniśmy w trening wdrażać się stopniowo, początkowo biegając nie częściej niż co 2-3 dni, a także nie stosować na początku treningów dłuższych niż 30-40 minut (a czasami nawet powinny być jeszcze krótsze). Dopiero po 2-3 tygodniach takiego wprowadzenia możemy zacząć albo zwiększać liczbę treningów, albo czas ich trwania albo intensywność. Przy czym również i w tym przypadku pamiętajmy, że nie wszystko naraz!

Advertisment ad adsense adlogger