fbpx

Informacje prasowe

Smartwool sponsorem imprezy biegowej Ultra Tour Monte Rosa’ 2018. Do wygrania odzież z linii PhD®

utmr-2017-fot-lloyd-belcher-visuals-3

W dniach 5 – 8 września 2018, na terenie Alp włosko – szwajcarskich, odbędzie się czwarta edycja imprezy biegowej Ultra Tour Monte Rosa. Jej pomysłodawczynią i Dyrektorem jest legenda biegów górskich i pięciokrotna zwyciężczyni UTMB – Brytyjka Lizzy Hawker. Smartwool – światowy lider w produkcji odzieży z wełny merino – jest jednym ze sponsorów tego wyjątkowego wydarzenia. Z tej okazji amerykański producent – wspólnie z organizatorami UTMR – przygotował konkurs, którego zwycięzcy nagrodzeni zostaną pakietami odzieży z flagowej linii PhD®. By dać sobie szansę na wygraną, trzeba się jednak pospieszyć – chętni mają czas jedynie do końca maja.

UTMR 2017, fot. Lloyd Belcher Visuals

W bieżącym roku zawody Ultra Tour Monte Rosa organizowane będą już po raz czwarty. Uczestnicy będą mieli do wyboru aż trzy formy, w których mogą się sprawdzić. W dniach 5 – 8 września odbędzie się bieg czteroetapowy na dystansie 170 km. Organizatorzy opisują go jako wyjątkowo trudny i wymagający, i – choć przeznaczony wyłącznie dla doświadczonych biegaczy – to wynagradzający wysiłek pięknem swoich tras. Dzięki wyborowi takiego formatu uczestnicy mają możliwość podziwiania oszałamiających widoków w ciągu dnia i wspólnego, wieczornego odpoczynku w okolicznych wioskach. Drugą możliwością jest bieg ultra na dystansie 170 km, który rozpocznie się 6 września w miejscowości Grächen. Organizatorzy opisują go jako doświadczenie trudniejsze niż UTMB. To bieg w wielu miejscach bardzo techniczny, niezwykle wymagający i będący prawdziwym wyzwaniem dla tych, którzy się go podejmą. Ostatnią możliwością jest bieg na 100 km, który rozpocznie się w piątek, 7 września w miejscowości Gressoney-la-Trinité. Szczegółowe informacje takie, jak dokładny przebieg tras, ich profile, zdjęcia z ubiegłorocznej edycji, szczegółowe opisy i regulaminy znajdują się na oficjalnej stronie UTMR – https://www.ultratourmonterosa.com/

Pomysłodawczyni Ultra Tour Monte Rosa i legenda biegów górskich – Lizzy Hawker – w wywiadzie dla magazynu Runner opowiedziała, jak zrodził się pomysł na ten bieg: – „W ciągu długich alpejskich lat moje ciało domagało się czasami wytchnienia od 12-godzinnych treningów na trasie UTMB. Nieuniknione było to, że zwrócę się do gór, które po raz pierwszy rozbudziły w mnie ciekawość i pasję, gdy miałam zaledwie 6 lat. Zaczęłam zatem robić treningi dłuższe niż 12 godzin, biegając po imponujących szlakach wokół Monte Rosa na granicy szwajcarsko – włoskiej, anonimowej i nierozpoznanej przez biegaczy. To były góry, na które spojrzałam po raz pierwszy jako dziecko, a później poznawałam bliżej przez kolejne lata. Gdy nauczyłam się poznawać i kochać szlaki Monte Rosa, tworzące 150 km ścieżkę wokół pięknego masywu Monte Rosa i przebiegającą pod wieloma innymi czterotysięcznikami, wraz ze słynnym i inspirującym Matterhornem, zdałam sobie sprawę, że to właśnie tymi trasami chcę podzielić się z innymi biegaczami. Tak narodził się pomysł nowego ultramaratonu. (…)

Jednym z dwóch głównych sponsorów bieżącej edycji UTMR jest amerykański Smartwool, specjalizujący się w produkcji odzieży z wełny merynosów. Dedykowana jest ona miłośnikom wielu rodzajów aktywności w terenie, w tym biegaczom, rowerzystom czy narciarzom. To właśnie ci ostatni zapoczątkowali historię marki, dziś liczącą sobie niemal ćwierć wieku. W 1995 roku dwoje instruktorów narciarstwa z Vermont w Nowej Anglii – małżeństwo Patty i Peter Duke – jeżdżąc pod stokach w Colorado, podjęło decyzję o wypowiedzeniu wojny mokrym stopom. W tym celu postanowili oni wykorzystać wełnę wyjątkowej rasy owiec – nowozelandzkich merynosów. Rasa ta żyje w wymagających warunkach klimatycznych, dzięki czemu ich wełna to wyjątkowy surowiec. Jest nie tylko bardziej chłonna niż bawełna, o lepszych właściwościach użytkowych niż materiały syntetyczne, ale i dająca poczucie komfortu niezależnie od pogody. Materiał, który chłodzi ciało użytkownika, gdy jest gorąco i ogrzewa je, kiedy jest zimno? Tak, merino posiada takie właściwości. Należy dodać do tego, iż wełna jest niezwykle przyjemna w dotyku, nie podrażnia skóry oraz przeciwdziała bakteriom, powodującym przykre zapachy.

Smartwool, dostrzegając rosnące zapotrzebowanie na swoje produkty, wciąż rozwija i udoskonala kolejne kolekcje, by możliwie najlepiej spełniały ona wzrastające wymagania użytkowników. Dotyczy to zarówno oferty letniej, jak i zimowej, stricte outdoorowej, jak i o charakterze fashion. Nacisk stawiany jest nie tylko na właściwości użytkowe stosowanych materiałów, ale i pod kątem designu, na poziomie kroju, wzorów czy bogatej palety kolorów. Dziś w ofercie producenta znajdują się już nie tylko ciepłe skarpety i bielizna termiczna dla dorosłych i dzieci, ale także swetry czy kurtki.

welna-merino

Dostrzegając uniwersalność oferty producenta oraz wysoką jakość jego produktów, organizatorzy Ultra Tour Monte Rosa postanowili wyjść naprzeciw potrzebom uczestnikom swoich zawodów i po raz kolejny nawiązali współpracę. Ogłoszony został trwający do 31 maja konkurs, w którym do wygrania są komplety odzieży biegowej z flagowej linii PhD®. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy odwiedzić stronę https://www.ultratourmonterosa.com/smartwool-giveaway/ i postępować zgodnie z instrukcjami. Konkurs przeznaczony jest dla osób, które polubiły profil https://www.facebook.com/smartwooleurope/ lub śledzą markę na Instagramie https://www.instagram.com/smartwool_europe/.

Tekst: Piotr Szałaśny – www.testyoutdoorowe.pl, współpraca: Piotr Miecznik – http://ravenco.eu.

O producencie

SMARTWOOL – największy amerykański producent, specjalizujący się w produkcji skarpet oraz bielizny termicznej na potrzeby aktywności w terenie. W segmencie skarpet posiada ok. 80% udział w amerykańskich, specjalistycznych sklepach. W czerwcu 2014 roku Smartwool znalazł się na prestiżowej liście 50 najbardziej rozpoznawalnych marek sportowych na świecie według organizacji Brand Strength Index. W procesie produkcji Smartwool bazuje na wysokiej jakości wełnie, pochodzącej od nowozelandzkich owiec z rasy merino.

ejmą. Ostatnią możliwością jest bieg na 100 km, który rozpocznie się w piątek, 7 września w miejscowości Gressoney-la-Trinité. Szczegółowe informacje takie, jak dokładny przebieg tras, ich profile, zdjęcia z ubiegłorocznej edycji, szczegółowe opisy i regulaminy znajdują się na oficjalnej stronie UTMR – https://www.ultratourmonterosa.com/

Pomysłodawczyni Ultra Tour Monte Rosa i legenda biegów górskich – Lizzy Hawker – w wywiadzie dla magazynu Runner opowiedziała, jak zrodził się pomysł na ten bieg: – „W ciągu długich alpejskich lat moje ciało domagało się czasami wytchnienia od 12-godzinnych treningów na trasie UTMB. Nieuniknione było to, że zwrócę się do gór, które po raz pierwszy rozbudziły w mnie ciekawość i pasję, gdy miałam zaledwie 6 lat. Zaczęłam zatem robić treningi dłuższe niż 12 godzin, biegając po imponujących szlakach wokół Monte Rosa na granicy szwajcarsko – włoskiej, anonimowej i nierozpoznanej przez biegaczy. To były góry, na które spojrzałam po raz pierwszy jako dziecko, a później poznawałam bliżej przez kolejne lata. Gdy nauczyłam się poznawać i kochać szlaki Monte Rosa, tworzące 150 km ścieżkę wokół pięknego masywu Monte Rosa i przebiegającą pod wieloma innymi czterotysięcznikami, wraz ze słynnym i inspirującym Matterhornem, zdałam sobie sprawę, że to właśnie tymi trasami chcę podzielić się z innymi biegaczami. Tak narodził się pomysł nowego ultramaratonu. (…)

Jednym z dwóch głównych sponsorów bieżącej edycji UTMR jest amerykański Smartwool, specjalizujący się w produkcji odzieży z wełny merynosów. Dedykowana jest ona miłośnikom wielu rodzajów aktywności w terenie, w tym biegaczom, rowerzystom czy narciarzom. To właśnie ci ostatni zapoczątkowali historię marki, dziś liczącą sobie niemal ćwierć wieku. W 1995 roku dwoje instruktorów narciarstwa z Vermont w Nowej Anglii – małżeństwo Patty i Peter Duke – jeżdżąc pod stokach w Colorado, podjęło decyzję o wypowiedzeniu wojny mokrym stopom. W tym celu postanowili oni wykorzystać wełnę wyjątkowej rasy owiec – nowozelandzkich merynosów. Rasa ta żyje w wymagających warunkach klimatycznych, dzięki czemu ich wełna to wyjątkowy surowiec. Jest nie tylko bardziej chłonna niż bawełna, o lepszych właściwościach użytkowych niż materiały syntetyczne, ale i dająca poczucie komfortu niezależnie od pogody. Materiał, który chłodzi ciało użytkownika, gdy jest gorąco i ogrzewa je, kiedy jest zimno? Tak, merino posiada takie właściwości. Należy dodać do tego, iż wełna jest niezwykle przyjemna w dotyku, nie podrażnia skóry oraz przeciwdziała bakteriom, powodującym przykre zapachy.

Smartwool, dostrzegając rosnące zapotrzebowanie na swoje produkty, wciąż rozwija i udoskonala kolejne kolekcje, by możliwie najlepiej spełniały ona wzrastające wymagania użytkowników. Dotyczy to zarówno oferty letniej, jak i zimowej, stricte outdoorowej, jak i o charakterze fashion. Nacisk stawiany jest nie tylko na właściwości użytkowe stosowanych materiałów, ale i pod kątem designu, na poziomie kroju, wzorów czy bogatej palety kolorów. Dziś w ofercie producenta znajdują się już nie tylko ciepłe skarpety i bielizna termiczna dla dorosłych i dzieci, ale także swetry czy kurtki.

Dostrzegając uniwersalność oferty producenta oraz wysoką jakość jego produktów, organizatorzy Ultra Tour Monte Rosa postanowili wyjść naprzeciw potrzebom uczestnikom swoich zawodów i po raz kolejny nawiązali współpracę. Ogłoszony został trwający do 31 maja konkurs, w którym do wygrania są komplety odzieży biegowej z flagowej linii PhD®. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy odwiedzić stronę https://www.ultratourmonterosa.com/smartwool-giveaway/ i postępować zgodnie z instrukcjami. Konkurs przeznaczony jest dla osób, które polubiły profil https://www.facebook.com/smartwooleurope/ lub śledzą markę na Instagramie https://www.instagram.com/smartwool_europe/.

Tekst: Piotr Szałaśny – www.testyoutdoorowe.pl, współpraca: Piotr Miecznik – http://ravenco.eu.

O producencie

SMARTWOOL – największy amerykański producent, specjalizujący się w produkcji skarpet oraz bielizny termicznej na potrzeby aktywności w terenie. W segmencie skarpet posiada ok. 80% udział w amerykańskich, specjalistycznych sklepach. W czerwcu 2014 roku Smartwool znalazł się na prestiżowej liście 50 najbardziej rozpoznawalnych marek sportowych na świecie według organizacji Brand Strength Index. W procesie produkcji Smartwool bazuje na wysokiej jakości wełnie, pochodzącej od nowozelandzkich owiec z rasy merino.

Więcej informacji na www.smartwool.com

Podoba ci się ten artykuł?

0 / 5. 0

Przeczytaj też

Sprzęt często decyduje o sukcesie lub porażce zawodnika. Dla aktywnej kobiety bardzo ważne jest dobranie odpowiedniego biustonosza. Powinien zapewniać piersiom komfort i bezpieczeństwo. O tym, jak dobrać odpowiedni rozmawiamy z Marzeną Abramowicz, certyfikowaną brafitterką z […]

Biustonosz sportowy – jak wybrać ten idealny?

Już w najbliższy weekend 1300 zawodników z Polski i świata weźmie udział w PKO Poznań Virtual Run. Do piątku (16.10) do godz. 20.00 można zgłosić chęć udziału w evencie, a minutę po północy będzie można […]

PKO Poznań Virtual Run coraz bliżej!

Podobnie, jak organizatorzy, także i biegacze nie wyobrażają sobie października bez biegu w Poznaniu. W nadchodzący weekend miał odbyć się 21. PKO Poznań Maraton. I choć epidemia pokrzyżowała wszystkim plany to możemy połączyć się w […]

Od Pomorza do Tatr – Poznań rozbiega Polskę w najbliższy weekend!

Znalezienie programu zrzucenia 5 kilogramów wagi w 7 dni jest w obecnych czasach jedną z łatwiejszych rzeczy pod słońcem. Diety-cud, magiczne formuły, fantastyczne odkrycia rewolucjonizujące dotychczasowe myślenie o utracie wagi, akcje typu “jedz ile chcesz i chudnij” obiecują dokładnie to, o czym marzy każda osoba z nadwagą – szybki efekt. Prawda jest jednak okrutna i my nie zamierzamy nikogo zwodzić: walka z nadwagą nie jest prosta.

Pierwsze kroki: bieganie a odchudzanie – zrzucamy masę

Czy bieganie na bieżni mechanicznej jest łatwiejsze czy trudniejsze niż na zewnątrz? Zapewne odpowiedź każdego biegacza będzie uzależniona od jego preferencji. A co na ten temat mówią badania? Wraz z pogarszającą się pogodą oraz wprowadzeniem […]

Bieżnia mechaniczna – trudniejsza czy łatwiejsza niż bieganie na zewnątrz?

Po wyczerpujących treningach sportowcy nierzadko sięgają po napoje specjalnie dla nich przeznaczone. Co takiego mają w sobie izotoniki i kiedy oraz kto powinien je stosować? Na samym początku warto odpowiedzieć na pytanie, czym są napoje […]

Napoje izotoniczne. Po co? Kiedy? Dla kogo?

Pobicie rekordu świata w lekkoatletyce to coraz rzadszy widok. Jednak ustanowienie 2 najlepszych w historii rezultatów jednego wieczora to historia wręcz unikatowa. I znów byliśmy jej świadkami w tym zupełnie niestandardowym sezonie! Joshua Cheptegei i […]

2 rekordy świata padły w Walencji!

Osoby, które stresują się wysiłkiem biegowym, nie muszą już czuć obaw. Dzięki metodzie japońskiego profesora nie zmęczą się ani nadmiernie nie spocą, a aktywnie spędzą czas. Co ciekawe, w dużym komforcie i z uśmiechem na […]

Slow jogging – po co i dla kogo?