#długodystansZDROWI – jak promować aktywność fizyczną w dużej firmie?
Nationale-Nederlanden od 2023 r. jest oficjalnym partnerem Półmaratonu Warszawskiego i Maratonu Warszawskiego. Jednak działania firmy na rzecz promowania sportu i aktywności fizycznej nie sprowadzają się wyłącznie do sponsorowania imprez sportowych. Przykładem akcji, która realnie przekłada się na zaangażowanie współpracowników jest projekt #długodystansZDROWI. Czym jest ta akcja i dlaczego warto znać jej szczegóły?
Aktywność fizyczna to jedna z najskuteczniejszych form profilaktyki zdrowotnej. Jak wynika z badań, ma pozytywny wpływ nie tylko na układ mięśniowy, ale także sercowo-naczyniowy, odpornościowy czy nerwowy i może zapobiegać występowaniu wielu chorób. Korzyści płynące z lepszego ogólnego stanu zdrowia społeczeństwa dostrzegają m.in. pracodawcy i firmy, które coraz chętniej angażują się w promowanie aktywnego stylu życia. Właśnie taką inicjatywę przedstawimy Wam dzisiaj na przykładzie ruchu #długodystansZDROWYCH marki Nationale-Nederlanden.
Aktywni na zewnątrz, aktywni do wewnątrz
Osobom, które biorą udział w zawodach biegowych marki Nationale-Nederlanden nie trzeba szczegółowo przedstawiać. Od wielu lat firma wspierała cykl biegów CITY TRAIL a od 2023 r. jest sponsorem tytularnym największego półmaratonu oraz maratonu w Polsce czyli Półmaratonu Warszawskiego i Maratonu Warszawskiego. Jak mówi Elżbieta Jung, Marketing and Communication Expert w Nationale-Nederlanden, nawiązanie współpracy z Fundacją Maraton Warszawski było świetną okazją do pokazania zaangażowania firmy na rzecz promowania zdrowego stylu życia nie tylko na zewnątrz, ale także w ramach organizacji.

– Idea ruchu #długodystansZDROWYCH zrodziła się wraz z zaangażowaniem marki Nationale-Nederlanden w Półmaraton i Maraton Warszawski. Chcieliśmy, aby nasze hasło „Dbanie o zdrowie to nie sprint, to maraton” odbierane było szeroko-zarówno wśród klientów, jak i naszych pracowników i współpracowników. Tak zrodził się pomysł ruchu, który angażuje i zachęca do aktywności fizycznej sieć sprzedaży Nationale-Nederlanden w całej Polsce – mówi Elżbieta Jung.
Dyskusje o osiągnięciach zawodowych i sportowych
Ruch #długodystansZDROWI ma na celu zaangażowanie doradców ubezpieczeniowychwspółpracujących z Nationale-Nederlanden do podejmowania aktywności fizycznej i integrowania się z marką oraz między sobą. W ten sposób stała się unikalną platformą do wymiany doświadczeń, wspólnych inicjatyw, a także sportowej rywalizacji. Aby dodatkowo zachęcić dordców ubezpieczeniowych do aktywności fizycznej, w ramach akcji realizowane są m.in. takie inicjatywy, jak np. treningi sportowe, webinary dotyczące biegania, zdrowia psychicznego czy zdrowego stylu życia (np. diety).
– Doradcy Nationale-Nederladen zachęcani są do aktywnego trybu życia poprzez wyzwania sportowe. Każdy indywidulanie rejestruje swoje aktywności w dedykowanej aplikacji sportowej, za które dostaje punkty. Punkty dodatkowo przyznawane są za regularność, co sprawia, że budujemy pozytywne nawyki, które, wierzymy, że zaprocentują w przyszłości. Oprócz aktywności indywidulanych doradcy biorą udział w wydarzeniach firmowych, jak np. udział w Półmaratonie Warszawskim, webinarach sportowych, treningu odporności psychicznej czy eventach sportowych w różnych miastach w Polsce. Nagrodą jest coroczny wyjazd na obóz ingerencyjno-sportowy. Ale najważniejsza jest wzajemna motywacja, pozytywna rywalizacja i motywowanie się. Tak, żeby oprócz rozmów o osiągnięciach zawodowych, były również takie o osiągnieciach sportowych i wspólnych sportowych pasjach – podkreśla Elżbieta Jung.

Z korzyścią dla każdego
Dla firmy, której jednym z obszarów biznesowych są m.in. ubezpieczenia na życia, promowanie zdrowego stylu życia i działania na rzecz zdrowia swoich pracowników oraz współpracowników to wręcz naturalny kierunek w dziedzinie komunikacji. I, jak pokazują przykłady, ruch #długodystansZDROWYCH przynosi spodziewane efekty. Coraz większa liczba doradcówubezpieczeniowych, którzy jeszcze kilka miesięcy wcześniej nie mieli styczności z regularną aktywnością fizyczną, dzisiaj ma już na swoim koncie półmaraton, a nawet maraton, a do tego zachęcają kolejne osoby, by po prostu zaczęły się ruszać.W ten sposób udało się firmie stworzyć naprawdę liczną i zaangażowaną w projekt społeczność.
– Ruch #długodystansZDROWYCH liczy obecnie ponad 650 osób. Grupa najbardziej zaangażowanych doradców to ponad 330 osób. Przez zaangażowanych rozumiemy osoby, które regularnie-nawet codziennie-są aktywne sportowo, np. biegają, pływają, ćwiczą czy jeżdżą na rowerze – wylicza Elżbieta Jung.
Wzrost poziomu aktywności fizycznej wśród doradcówubezpieczeniowych współpracujących z marką przynosi wielopłaszczyznowe korzyści. Z jednej strony współpracownicy czują, że firma wspiera ich pasje i pomaga je realizować. Z drugiej, zwiększa poziom identyfikacji przedstawicieli ubezpieczeniowych z Nationale-Nederlanden. Ponadto ma również pozytywny wpływ na wizerunek firmy zarówno w oczach pracowników, współpracowników, jak i klientów.

– Dla firmy ruch #długodystansZDROWYCH jest elementem większego projektu dbania o zdrowie zgodnie z wartościami marki Nationale-Nederlanden. Jako ubezpieczyciel silnie zaangażowani jesteśmy w tematy profilaktyki zdrowia i pojęcie to rozumiemy szeroko. Zależy nam, żeby wartości, jakie reprezentuje marka odczuwane były również wśród pracowników i współpracowników. Dlatego staramy się angażować także sieć sprzedaży w wszelkie działania służące zdrowiu i dbaniu o siebie dostarczając jednocześnie narzędzia pomagające ten cel osiągnąć. Ruch daje więc firmie wyższy poziom zaangażowania doradców i poczucia przynależności do firmy, dowód, że zależy nam na ich zdrowiu – nie tylko o tym mówimy i edukujemy w tym zakresie, ale dajemy do tego realne narzędzia. Nasi klienci bardziej utożsamiają się z więc z naszą marką i mówią że bardziej do nich pasuje – tłumaczy Marta Maszewska-Danielewicz, Brand and Marketing Communication Director w Nationale-Nederlanden.
Przykład akcji #długodystansZDROWI marki Nationale-Nederlanden pokazuje, że promowanie aktywności fizycznej przez firmę nie musi ograniczać się np. wyłącznie do sponsoringu sportowego. Takie działanie może zostać uzupełnione na innych polach i może stać się okazją do stworzenia angażującej i wielowymiarowej inicjatywy. Inicjatywy, która może przynieść korzyści zarówno marce, pracownikom i współpracownikom, jak też wpływać na jej postrzeganie w oczach obecnych i potencjalnych klientów.