Wydarzenia > Aktualności > Wydarzenia
Profesjonalizacja imprez biegowych głównym celem organizatorów, uczestników X Konferencji Biegowej w Poznaniu
Co organizatorzy imprez biegowych mogą zaproponować biegaczom A.D. 2024? Czy można zorganizować profesjonalną imprezę biegową bez wizji i strategii? Jak zachęcić do biegania i startowania kobiety i jak wychowywać do sportu młode pokolenie? Na te i inne pytania szukali odpowiedzi uczestnicy X Konferencji Biegowej, która w dniach 28-29 lutego odbywała się w Poznaniu.
120 przedstawicieli środowiska biegowego rozmawiało w Poznaniu o profesjonalizacji imprez biegowych. Wydarzenie organizowane przez Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu odbywało się w Maltańskim Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym. W gronie panelistów znaleźli się m.in. Marek Tronina – szef Fundacji Maraton Warszawski oraz Ewa Paciorek – nasza redakcyjna koleżanka i promotorka biegania wśród kobiet, a także przedstawiciele największych imprez biegowych w Polsce.
- Skąd czerpać inspiracje w przyciąganiu uczestników imprez biegowych – na każdym dystansie i nawierzchni? Jak trafnie adresować komunikaty do określonej grupy odbiorców?
- Czy sztuczna inteligencja jest naszym wrogiem czy przyjacielem? Jak wykorzystać nowe technologie w organizacji i promocji wydarzeń biegowych?
- Jakie znaczenie w projektowaniu i organizowaniu imprez sportowych, ale i w naszych codziennych wyborach ma ekologia? Czy bieganie i troska o środowisko idą ze sobą w parze?
- Czy kobiety potrzebują wsparcia w codzienności tak, by mogły bez wyrzutów sumienia oddawać się pasji, jaką jest bieganie?
- Jak promować sport wśród ogółu społeczeństwa i jak wychowywać do sportu i aktywności młode pokolenia?
To tylko kilka wątków, które przewijały się zarówno podczas prelekcji i paneli, jak i rozmów kuluarowych prowadzonych przez uczestników. Dyskusje były gorące i bardzo potrzebne – nie tylko samym organizatorom, ale w dalszej perspektywie, także biegaczkom i biegaczom.

– Pierwszy dzień konferencji podzieliliśmy na dyskusje panelowe dotyczące różnych aspektów profesjonalizacji imprez. Podczas podsumowania zauważyliśmy, że rozważając poszczególne tematy, dochodzimy niejednokrotnie do podobnych wniosków. Wiemy więc, że warto mieć dobrze opracowaną strategię, uwzględniać w niej potrzeby różnych grup biegaczek i biegaczy, warto wychowywać nowe pokolenia uczestników imprez biegowych oraz zachęcać do biegania coraz szersze grupy, warto wreszcie brać pod uwagę kwestie związane ze środowiskiem naturalnym. Wielką wartością jest także budowanie więzi, nie tylko z biegaczami, ale także pomiędzy organizatorami. Mam nadzieję, że temu właśnie służy nasza konferencja – podsumowuje Łukasz Miadziołko, dyrektor Poznań Maratonu i Półmaratonu.

Partnerem konferencji była firma AdRunaLine Sports. A wszystkich pasjonatów biegania organizatorzy już dziś zapraszają na kolejne edycje wydarzenia.