fbpx

Od 0 do 5 km – czwarty tydzień wyzwania z Adą Palką

To już czwarty tydzień wyzwania z Adą Palką! Cel? Pokonanie 5 km bez przerwy. Zwieńczeniem akcji będzie start w Biegu na Piątkę przy okazji 41. PZU Maratonu Warszawskiego.Gotowi?

Plan z pierwszego tygodnia wyzwania znajdziesz tutaj: magazynbieganie.pl/od-0-do-5-km-zaczynamy-wyzwanie

Plan z drugiego tygodnia znajdziesz tutaj: magazynbieganie.pl/od-0-do-5-km-drugi-tydzien-wyzwania/

Plan z trzeciego tygodnia znajdziesz tutaj: magazynbieganie.pl/od-0-do-5-km-trzeci-tydzien-wyzwania

Poniżej znajdziesz biegowe plany treningowe na czwarty tydzień wyzwania – plan biegowy oraz zestaw ćwiczeń, które wykonujesz po bieganiu.

W planie biegowym przedstawione zostały 2 metody – tzw. „przerywana” i „ciągła”, w zależności od tego, jakie podejście preferujecie. Ponadto, oprócz treningów biegowych, czekają cię 3 ćwiczenia od Ady Palki – biegaczki i trenerki personalnej, autorki metody treningowej „Train My Way”.

Metoda “ciągła”:

plan treningowy 5 km

Metoda “przerywana”:

plan treningowy 5 km

Po każdym treningu ćwicz.  Poniższe ćwiczenia opierają się na metodzie Ady – “Train my way”. Wykonuj je zatem zgodnie z zasadą: 3x3x30 – 3 serie, składające się z 3 ćwiczeń, z których każde trwa 30 sekund.

 Ćwiczenie 1 

To ćwiczenie, to nic innego, jak deska, tyle, że z wykorzystaniem piłki lekarskiej. Ustaw ciało w jednej linii, opierając wyprostowane ręce na piłce. Zwróć szczególną uwagę na ustawienie bioder i odcinka lędźwiowego. Łopatki nie zapadają się.

Print

 Ćwiczenie 2 

W tym ćwiczeniu unieś biodra i przetaczaj piłkę naprzemiennie z jednej strony na drugą.

Print

 Ćwiczenie 3 

Unieś nogi i zegnij je do kąta prostego. Unieś głowę i łopatki, wytrzymaj 30 sekund. Jeśli jest za łatwo, użyj piłki lekarskiej jako obciążenia.

Print

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Advertisment ad adsense adlogger