fbpx

Informacje prasowe

Smartwool sponsorem imprezy biegowej Ultra Tour Monte Rosa’ 2018. Do wygrania odzież z linii PhD®

utmr-2017-fot-lloyd-belcher-visuals-3

W dniach 5 – 8 września 2018, na terenie Alp włosko – szwajcarskich, odbędzie się czwarta edycja imprezy biegowej Ultra Tour Monte Rosa. Jej pomysłodawczynią i Dyrektorem jest legenda biegów górskich i pięciokrotna zwyciężczyni UTMB – Brytyjka Lizzy Hawker. Smartwool – światowy lider w produkcji odzieży z wełny merino – jest jednym ze sponsorów tego wyjątkowego wydarzenia. Z tej okazji amerykański producent – wspólnie z organizatorami UTMR – przygotował konkurs, którego zwycięzcy nagrodzeni zostaną pakietami odzieży z flagowej linii PhD®. By dać sobie szansę na wygraną, trzeba się jednak pospieszyć – chętni mają czas jedynie do końca maja.

UTMR 2017, fot. Lloyd Belcher Visuals

W bieżącym roku zawody Ultra Tour Monte Rosa organizowane będą już po raz czwarty. Uczestnicy będą mieli do wyboru aż trzy formy, w których mogą się sprawdzić. W dniach 5 – 8 września odbędzie się bieg czteroetapowy na dystansie 170 km. Organizatorzy opisują go jako wyjątkowo trudny i wymagający, i – choć przeznaczony wyłącznie dla doświadczonych biegaczy – to wynagradzający wysiłek pięknem swoich tras. Dzięki wyborowi takiego formatu uczestnicy mają możliwość podziwiania oszałamiających widoków w ciągu dnia i wspólnego, wieczornego odpoczynku w okolicznych wioskach. Drugą możliwością jest bieg ultra na dystansie 170 km, który rozpocznie się 6 września w miejscowości Grächen. Organizatorzy opisują go jako doświadczenie trudniejsze niż UTMB. To bieg w wielu miejscach bardzo techniczny, niezwykle wymagający i będący prawdziwym wyzwaniem dla tych, którzy się go podejmą. Ostatnią możliwością jest bieg na 100 km, który rozpocznie się w piątek, 7 września w miejscowości Gressoney-la-Trinité. Szczegółowe informacje takie, jak dokładny przebieg tras, ich profile, zdjęcia z ubiegłorocznej edycji, szczegółowe opisy i regulaminy znajdują się na oficjalnej stronie UTMR – https://www.ultratourmonterosa.com/

Pomysłodawczyni Ultra Tour Monte Rosa i legenda biegów górskich – Lizzy Hawker – w wywiadzie dla magazynu Runner opowiedziała, jak zrodził się pomysł na ten bieg: – „W ciągu długich alpejskich lat moje ciało domagało się czasami wytchnienia od 12-godzinnych treningów na trasie UTMB. Nieuniknione było to, że zwrócę się do gór, które po raz pierwszy rozbudziły w mnie ciekawość i pasję, gdy miałam zaledwie 6 lat. Zaczęłam zatem robić treningi dłuższe niż 12 godzin, biegając po imponujących szlakach wokół Monte Rosa na granicy szwajcarsko – włoskiej, anonimowej i nierozpoznanej przez biegaczy. To były góry, na które spojrzałam po raz pierwszy jako dziecko, a później poznawałam bliżej przez kolejne lata. Gdy nauczyłam się poznawać i kochać szlaki Monte Rosa, tworzące 150 km ścieżkę wokół pięknego masywu Monte Rosa i przebiegającą pod wieloma innymi czterotysięcznikami, wraz ze słynnym i inspirującym Matterhornem, zdałam sobie sprawę, że to właśnie tymi trasami chcę podzielić się z innymi biegaczami. Tak narodził się pomysł nowego ultramaratonu. (…)

Jednym z dwóch głównych sponsorów bieżącej edycji UTMR jest amerykański Smartwool, specjalizujący się w produkcji odzieży z wełny merynosów. Dedykowana jest ona miłośnikom wielu rodzajów aktywności w terenie, w tym biegaczom, rowerzystom czy narciarzom. To właśnie ci ostatni zapoczątkowali historię marki, dziś liczącą sobie niemal ćwierć wieku. W 1995 roku dwoje instruktorów narciarstwa z Vermont w Nowej Anglii – małżeństwo Patty i Peter Duke – jeżdżąc pod stokach w Colorado, podjęło decyzję o wypowiedzeniu wojny mokrym stopom. W tym celu postanowili oni wykorzystać wełnę wyjątkowej rasy owiec – nowozelandzkich merynosów. Rasa ta żyje w wymagających warunkach klimatycznych, dzięki czemu ich wełna to wyjątkowy surowiec. Jest nie tylko bardziej chłonna niż bawełna, o lepszych właściwościach użytkowych niż materiały syntetyczne, ale i dająca poczucie komfortu niezależnie od pogody. Materiał, który chłodzi ciało użytkownika, gdy jest gorąco i ogrzewa je, kiedy jest zimno? Tak, merino posiada takie właściwości. Należy dodać do tego, iż wełna jest niezwykle przyjemna w dotyku, nie podrażnia skóry oraz przeciwdziała bakteriom, powodującym przykre zapachy.

Smartwool, dostrzegając rosnące zapotrzebowanie na swoje produkty, wciąż rozwija i udoskonala kolejne kolekcje, by możliwie najlepiej spełniały ona wzrastające wymagania użytkowników. Dotyczy to zarówno oferty letniej, jak i zimowej, stricte outdoorowej, jak i o charakterze fashion. Nacisk stawiany jest nie tylko na właściwości użytkowe stosowanych materiałów, ale i pod kątem designu, na poziomie kroju, wzorów czy bogatej palety kolorów. Dziś w ofercie producenta znajdują się już nie tylko ciepłe skarpety i bielizna termiczna dla dorosłych i dzieci, ale także swetry czy kurtki.

welna-merino

Dostrzegając uniwersalność oferty producenta oraz wysoką jakość jego produktów, organizatorzy Ultra Tour Monte Rosa postanowili wyjść naprzeciw potrzebom uczestnikom swoich zawodów i po raz kolejny nawiązali współpracę. Ogłoszony został trwający do 31 maja konkurs, w którym do wygrania są komplety odzieży biegowej z flagowej linii PhD®. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy odwiedzić stronę https://www.ultratourmonterosa.com/smartwool-giveaway/ i postępować zgodnie z instrukcjami. Konkurs przeznaczony jest dla osób, które polubiły profil https://www.facebook.com/smartwooleurope/ lub śledzą markę na Instagramie https://www.instagram.com/smartwool_europe/.

Tekst: Piotr Szałaśny – www.testyoutdoorowe.pl, współpraca: Piotr Miecznik – http://ravenco.eu.

O producencie

SMARTWOOL – największy amerykański producent, specjalizujący się w produkcji skarpet oraz bielizny termicznej na potrzeby aktywności w terenie. W segmencie skarpet posiada ok. 80% udział w amerykańskich, specjalistycznych sklepach. W czerwcu 2014 roku Smartwool znalazł się na prestiżowej liście 50 najbardziej rozpoznawalnych marek sportowych na świecie według organizacji Brand Strength Index. W procesie produkcji Smartwool bazuje na wysokiej jakości wełnie, pochodzącej od nowozelandzkich owiec z rasy merino.

ejmą. Ostatnią możliwością jest bieg na 100 km, który rozpocznie się w piątek, 7 września w miejscowości Gressoney-la-Trinité. Szczegółowe informacje takie, jak dokładny przebieg tras, ich profile, zdjęcia z ubiegłorocznej edycji, szczegółowe opisy i regulaminy znajdują się na oficjalnej stronie UTMR – https://www.ultratourmonterosa.com/

Pomysłodawczyni Ultra Tour Monte Rosa i legenda biegów górskich – Lizzy Hawker – w wywiadzie dla magazynu Runner opowiedziała, jak zrodził się pomysł na ten bieg: – „W ciągu długich alpejskich lat moje ciało domagało się czasami wytchnienia od 12-godzinnych treningów na trasie UTMB. Nieuniknione było to, że zwrócę się do gór, które po raz pierwszy rozbudziły w mnie ciekawość i pasję, gdy miałam zaledwie 6 lat. Zaczęłam zatem robić treningi dłuższe niż 12 godzin, biegając po imponujących szlakach wokół Monte Rosa na granicy szwajcarsko – włoskiej, anonimowej i nierozpoznanej przez biegaczy. To były góry, na które spojrzałam po raz pierwszy jako dziecko, a później poznawałam bliżej przez kolejne lata. Gdy nauczyłam się poznawać i kochać szlaki Monte Rosa, tworzące 150 km ścieżkę wokół pięknego masywu Monte Rosa i przebiegającą pod wieloma innymi czterotysięcznikami, wraz ze słynnym i inspirującym Matterhornem, zdałam sobie sprawę, że to właśnie tymi trasami chcę podzielić się z innymi biegaczami. Tak narodził się pomysł nowego ultramaratonu. (…)

Jednym z dwóch głównych sponsorów bieżącej edycji UTMR jest amerykański Smartwool, specjalizujący się w produkcji odzieży z wełny merynosów. Dedykowana jest ona miłośnikom wielu rodzajów aktywności w terenie, w tym biegaczom, rowerzystom czy narciarzom. To właśnie ci ostatni zapoczątkowali historię marki, dziś liczącą sobie niemal ćwierć wieku. W 1995 roku dwoje instruktorów narciarstwa z Vermont w Nowej Anglii – małżeństwo Patty i Peter Duke – jeżdżąc pod stokach w Colorado, podjęło decyzję o wypowiedzeniu wojny mokrym stopom. W tym celu postanowili oni wykorzystać wełnę wyjątkowej rasy owiec – nowozelandzkich merynosów. Rasa ta żyje w wymagających warunkach klimatycznych, dzięki czemu ich wełna to wyjątkowy surowiec. Jest nie tylko bardziej chłonna niż bawełna, o lepszych właściwościach użytkowych niż materiały syntetyczne, ale i dająca poczucie komfortu niezależnie od pogody. Materiał, który chłodzi ciało użytkownika, gdy jest gorąco i ogrzewa je, kiedy jest zimno? Tak, merino posiada takie właściwości. Należy dodać do tego, iż wełna jest niezwykle przyjemna w dotyku, nie podrażnia skóry oraz przeciwdziała bakteriom, powodującym przykre zapachy.

Smartwool, dostrzegając rosnące zapotrzebowanie na swoje produkty, wciąż rozwija i udoskonala kolejne kolekcje, by możliwie najlepiej spełniały ona wzrastające wymagania użytkowników. Dotyczy to zarówno oferty letniej, jak i zimowej, stricte outdoorowej, jak i o charakterze fashion. Nacisk stawiany jest nie tylko na właściwości użytkowe stosowanych materiałów, ale i pod kątem designu, na poziomie kroju, wzorów czy bogatej palety kolorów. Dziś w ofercie producenta znajdują się już nie tylko ciepłe skarpety i bielizna termiczna dla dorosłych i dzieci, ale także swetry czy kurtki.

Dostrzegając uniwersalność oferty producenta oraz wysoką jakość jego produktów, organizatorzy Ultra Tour Monte Rosa postanowili wyjść naprzeciw potrzebom uczestnikom swoich zawodów i po raz kolejny nawiązali współpracę. Ogłoszony został trwający do 31 maja konkurs, w którym do wygrania są komplety odzieży biegowej z flagowej linii PhD®. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy odwiedzić stronę https://www.ultratourmonterosa.com/smartwool-giveaway/ i postępować zgodnie z instrukcjami. Konkurs przeznaczony jest dla osób, które polubiły profil https://www.facebook.com/smartwooleurope/ lub śledzą markę na Instagramie https://www.instagram.com/smartwool_europe/.

Tekst: Piotr Szałaśny – www.testyoutdoorowe.pl, współpraca: Piotr Miecznik – http://ravenco.eu.

O producencie

SMARTWOOL – największy amerykański producent, specjalizujący się w produkcji skarpet oraz bielizny termicznej na potrzeby aktywności w terenie. W segmencie skarpet posiada ok. 80% udział w amerykańskich, specjalistycznych sklepach. W czerwcu 2014 roku Smartwool znalazł się na prestiżowej liście 50 najbardziej rozpoznawalnych marek sportowych na świecie według organizacji Brand Strength Index. W procesie produkcji Smartwool bazuje na wysokiej jakości wełnie, pochodzącej od nowozelandzkich owiec z rasy merino.

Więcej informacji na www.smartwool.com

Chcesz być zawsze na bieżąco? Polub nas na Facebooku. Codzienną dawkę motywacji znajdziesz także na naszym Instagramie!

Podoba ci się ten artykuł?

0 / 5. 0

Przeczytaj też

Salomon Ultra Glide 3

Testowany przeze mnie model Salomon Ultra Glide 3 to propozycja, która ma zagwarantować niesamowity komfort podczas długich biegów, nawet w trudnym terenie. Stabilne, dobrze pochłaniające wstrząsy i inspirowane uznaną linią S/lab, ale dostępne w bardziej […]

Salomon Ultra Glide 3 – test bez litości jednego z najbardziej komfortowych modeli terenowych

Startują zapisy na wyjątkowy bieg na dystansie 10 km, który zostanie przeprowadzony równoleglez 47. Nationale-Nederlanden Maratonem Warszawskim – Nice To Fit You Warszawską Dychę.28 września 2025 roku Warszawa po raz kolejny stanie się biegowym centrum […]

Ruszają zapisy na Nice To Fit You Warszawską Dychę. Poczuj atmosferę Wielkiego Biegu!

Nieprzerwany maraton codziennych obowiązków i chroniczny brak czasu odbijają się na poziomie energii. Szacuje się, że nawet co czwarta osoba dorosła doświadcza spadków energii w ciągu dnia, które utrudniają koncentrację i wpływają na wydajność wykonywania […]

Co zrobić, żeby mieć więcej energii? Sposoby na zmęczenie i senność 

19. edycja Maratonu Sztafet zbliża się wielkimi krokami. Wydarzenie odbędzie się 24 maja 2025 roku na warszawskiej Kępie Potockiej. Drużynowy bieg w formule ekidenu to wyjątkowa okazja, by wspólnie z zespołem z pracy, przyjaciółmi albo […]

Trwają zapisy na Maraton Sztafet – ostatnie wolne miejsca startowe!

Już 8 czerwca br. biegacze po raz siedemnasty wyruszą na trasę Biegu Ursynowa. Trasę uważaną przez wielu za idealną do bicia rekordów życiowych na dystansie pięciu kilometrów. Bieg Ursynowa jest od lat jednym z ważniejszych […]

Najszybsza „piątka” w mieście. Trwają zapisy na 17. Bieg Ursynowa

Saucony zaprezentowało niedawno najnowszą odsłonę swojego podstawowego buta treningowego, czyli Ride. To już 18. generacja tego modelu. Chociaż o wrażeniach z testu wypadałoby napisać dopiero na końcu, by potrzymać Was nieco w niepewności, to w […]

Saucony Ride 18: Idealny towarzysz treningów i zawodów! [test]

Plan treningowy na wynik 3:50 to propozycja dla początkujących średniozaawansowanych biegaczy, którzy mają za sobą półmaraton pokonany w czasie poniżej 2 godzin i szykują się do debiutu w maratonie lub są już na poziomie pozwalającym […]

Plan treningowy do maratonu na wynik 3:50 [20 tygodni]

Do realizacji planu można przystąpić w zasadzie z marszu, mając na koncie kilka tygodni w miarę regularnych treningów biegowych, pod warunkiem, że jest się w stanie przebiec 10 km w czasie poniżej 55 minut. Plan […]

Plan treningowy do maratonu na wynik 3:40 [20 tygodni]

Wygraj pakiet startowy na jeden z najpiękniejszych półmaratonów świata!
Weź udział