Wydarzenia > Wydarzenia > Zapowiedzi imprez
Krajna Adventure Race – ściganie na koniec marca
Krajna Adventure Race 2014. Fot. Piotr Dymus
Bieganie, rower, kajak i zadania specjalne. Dwie osoby w zespole. 50 lub 160 km. Maksymalny czas: 9 godzin lub 32 godziny. „Milion wrażeń na minutę” – tak do wzięcia udziału w rajdzie przygodowym zachęca organizator.
Podstawowe informacje:
Termin: 27-29 marca 2015 r. (piątek – niedziela)
Miejsce: Złotów
Formuła: rajd przygodowy
Dystanse: trasa krótka – ok. 50 km; trasa długa – ok. 160 km
Dyscypliny: trekking, rower, kajak, zadania specjalne
Zapisy: do 20 marca przez formularz on-line
Wpisowe: do 27 lutego: trasa krótka – 140 zł, trasa długa – 280 zł; od 28 lutgo do 20 marca: trasa krótka – 170 zł, trasa długa – 320 zł (ceny za zespół)
Więcej informacji: www.krajnaar.hillsprint.pl
Po przebyciu 180 km zespoły dojeżdżały na rowerach na brzeg jeziora, po którego drugiej stronie, w odległości około 2 kilometrów, majaczyła już meta. Spokojna tafla jeziora, oświetlana wschodzącym słońcem, stanowiła przeszkodę, która zmuszała do zrobienia jeszcze jednego kroku poza, już i tak dawno opuszczoną, strefę komfortu. Każdy zespół przy pomocy dostarczonych kajaków, desek i linek musiał zbudować katamaran zdolny do przewiezienia czterech osób i czterech rowerów. Wejście do wody o piątej czy szóstej nad ranem, gdy cały brzeg spowijał szron, nie uśmiechało się nikomu. 30 godzin na trasie potrafi nadszarpnąć nawet najtwardszego ducha. Mieszanka zmęczenia, niewyspania, stresu i adrenaliny powodowała, że niektórzy przez pół godziny stali na brzegu, nie chcąc zamoczyć butów, podczas gdy inni bez namysłu wskakiwali do jeziora i po 10 minutach odpływali w kierunku mety. Tak kończyła się I edycja Krajna Adventure Race…
Krajna Adventure Race 2014. Fot. Piotr Dymus
Pierwszą edycję Krajna Adventure Race na trasie krótkiej ukończyło 38 zespołów. Najszybszy był męski team Harpagan, który pokonał ok. 50-kilometrową trasę w czasie 4 godz. i 12 min. Na trasę długą porwało się 10 drużyn, ale tylko połowa z nich została sklasyfikowana, w tym jeden zespół dwójkowy (i to w składzie mieszanym). Wygrał Hades Madaj Team, który dotarł na metę ok. 180-kilometrowego wyścigu po 28 godzinach i 38 minutach. Jedyny zespół dwójkowy – Ania Witkowska i Maciek Więcek z teamu inov-8 – zajął drugie miejsce, tracąc do zwycięzców niecałe dwie godziny. Najwytrwalsi spędzili na trasie ponad 31 godzin.
Trasy i zespoły
Trasa krótka
Rozegrana będzie na dystansie ok. 50 km. Uczestnicy będą musieli sprawdzić się w trzech dyscyplinach: bieganie/trekking, rower oraz kajak. Dodatkowo będą czekały na nich zadania specjalne. Rywalizować ze sobą mogą zespoły 2-osobowe w dwóch kategoriach: MEN – dwóch mężczyzn, MIX – kobieta i mężczyzna lub dwie kobiety. Wszyscy uczestnicy muszą mieć ukończone 16 lat. Limit czasu na pokonanie tej trasy to 9 godzin.
Trasa długa
Na uczestników tej trasy czekają te same dyscypliny (bieganie/trekking, rower, kajak, zadania specjalne), ale dystans będzie ponad trzy razy dłuższy – ok. 160 km. Tym razem star na trasie długiej jest możliwy jedynie w zespołach 2-osobowych, w takich samych kategoriach jak na trasie krótkiej. Najmłodszy uczestnik musi mieć skończone 16 lat (przy czym co najmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia). Limit czasu na tej trasie to 32 godziny.
Krajna Adventure Race 2014. Fot. Piotr Dymus
Formuła
Rajd rozgrywany jest w formule non-stop, czyli czas płynie od momentu startu do momentu przekroczenia mety. Nie jest stopowany podczas zadań specjalnych czy odpoczynku. Drużyny same ustalają kiedy i jak długie chcą robić przerwy. Rajd ma charakter rywalizacji na orientację – każdy zespół dostanie zestaw map z zaznaczonymi punktami kontrolnymi. Odcinki między punktami można pokonywać dowolną drogą, przy czym niektóre fragmenty trasy stanowić odcinki specjalne, których pokonanie jest obowiązkowe. Oczywiście na każdym punkcie kontrolnym zespół musi się pojawić w komplecie. Na trasie krótkiej można korzystać z własnych map oraz nawigacji GPS. Na trasie długiej jest to zabronione.
Warunkiem sklasyfikowania zespołu jest zaliczenie przynajmniej 50% punktów kontrolnych. Zespoły będą klasyfikowane w kolejności według następujących kryteriów: liczba zaliczonych punktów kontrolnych i czas pokonania trasy.
W trakcie zawodów w kwestii wyżywienia zespoły są samowystarczalne – korzystają ze swojego jedzenia i picia. Mogą uzupełniać żywność i napoje w napotkanych sklepach czy punktach gastronomicznych. Drużyny będą mogły korzystać z przygotowanych przez siebie wcześniej depozytów na każdej strefie zmian, która będzie dostępna po każdym etapie.
Krajna Adventure Race 2014. Fot. Piotr Dymus
Sprzęt
Odcinki rowerowe zespoły pokonują na własnych rowerach. Kajaki, wiosła i obowiązkowe kapoki są dostarczane przez organizatora. W wyposażeniu obowiązkowym każdego zawodnika znajdują się m.in.: czołówka/latarka, folia NRC, dowód osobisty, rower, kask, oświetlenie roweru (z przodu białe, z tyłu czerwone). Każdy zespół przez cały czas trwania zawodów musi mieć ze sobą co najmniej jeden kompas, telefon komórkowy i wspólną apteczkę z wyposażeniem minimalnym podanym w regulaminie.
Organizator zachęca:
Po co się tak męczyć? Każdy ma swój powód, ktoś szuka sposobu na aktywne spędzenie weekendu, lepsze poznanie własnej okolicy, a ktoś inny wyzwania sportowego. Podczas Krajna Adventure Race każdą z tych rzeczy można znaleźć. Zapraszamy!