Triathlon > TRI: Wydarzenia > Triathlon
Marka Ironman kupiona przez chińską korporację
Fot. pixabay.com
World Triathlon Corporation nie należy już dłużej do Ameryki; przejął ją inny światowy potentat – Chiny. Dalian Wanda Group nie był pierwszym podmiotem, który interesował się zakupem tej ogromnej sportowej marki, jednak to właśnie jemu udało się stać nowym właścicielem Ironmana. Cena tego zakupu wyniosła 650 milionów dolarów.
Ironman jest jedną z największych marek sportowych, rozwijającą się w zawrotnym tempie. Imprezy sygnowane jako Ironman, Ironman 70.3 i Ironman 5050 przyciągają na linie startu coraz więcej osób zainteresowanych sportem. Potencjał ten zauważa coraz więcej rynkowych potęg. Przewidywane obroty marki w 2015 roku opiewają na kwotę 183 milionów dolarów. Do tej pory przez siedem lat należała do amerykańskiej korporacji Providence Equity Partners. Jej zakupem interesowały się już inne konglomeraty, jednak to właśnie chińskiej Wanda Group przypadnie zarządzanie ponad 250 imprezami triathlonowymi w roku.
Zakup Ironmana jest kolejnym etapem działań Wanda Group, po finalizacji zakupu potężnej agencji marketingu sportowego – Infront Sports & Media oraz 20% udziałów klubu piłkarskiego Atletico Madryt. Konglomerat zamierza dokonać ekspansji zawodów sygnowanych marką Ironman zwłaszcza na kontynencie azjatyckim.
Właścicielem Wanda Group jest najbogatszy człowiek w Azji, Wang Jianlin, który niedawno stracił 13 miliardów dolarów z powodu krachu na giełdzie. Dyrektor zarządzający firmy, która dotychczas zarządzała WTC przyznaje, że Ironman to nie tylko świetna marka, lecz także doskonały, bardzo dochodowy biznes.