Wydarzenia > Nadchodzące imprezy > Wydarzenia > Zapowiedzi imprez
Biegowa innowacja: Wielomian. I bieganie już nie jest sportem indywidualnym!
Wielomian. Już nie wystarczy szybko biegać…
Co jest potrzebne, aby znajdować się w czołówce podczas zawodów biegowych? Szybkość i wytrzymałość. Ale czy zawsze? Fundacja Maraton Warszawski – Organizator Wielomianu, czyli zupełnie nowego biegowego przedsięwzięcia na polskim rynku, przekonuje, że niekoniecznie.
Wielomian to całkowita nowość na polskim rynku, innowacyjne przedsięwzięcie, które zmienia reguły biegowej gry. Szybkie bieganie to nie wszystko. Potrzebne są także sprawność, zwinność, wszechstronność, zdolności strategiczne i wiedza o bieganiu. Jednak przede wszystkim potrzebna jest umiejętność współpracy w zespole, bowiem projekt kierowany jest do pięcioosobowych drużyn. Zaangażowana, wszechstronna i zgrana ekipa to jedyna szansa na końcowy sukces.
Jakie wyzwania czekają na uczestników Wielomianu?
Rywalizacja w Wielomianie składa się łącznie z 6 biegów (5 zasadniczych oraz biegu finałowego), które odbędą się w okresie od kwietnia do września 2016 r. Każdy z biegów ma zupełnie inny charakter, a na zawodników czekają: bieg godzinny, bieg przełajowo-przygodowy, bieg na milę (na bieżni tartanowej), bieg na orientację oraz bieg górski anglosaski. Podczas każdego biegu zawodnicy będą mogli wykonywać specjalne zadania sprawnościowo-zręcznościowe, powiększając zdobycz punktową całej drużyny. Jak będą wyglądały te zadania? To na razie tajemnica Organizatorów.
Oprócz tego pomiędzy poszczególnymi biegami uczestnicy będą mogli zyskać dodatkowe punkty dzięki uczestnictwu w quizach wiedzowych realizowanych w formie elektronicznej. W każdej drużynie potrzebnie będą zatem nie tylko uniwersalni biegacze, ale również „bystrzaki”, będący na bieżąco z wydarzeniami biegowego świata.
Nowy wymiar biegania
To nie koniec atrakcji. Innowacyjna forma Wielomianu polega na także na połączeniu rywalizacji biegowej z formą gry strategicznej. Przed każdym z biegów kapitanowie drużyn będą musieli wskazać 3 zawodników, którzy w danym dniu otrzymają status Zawodników Aktywnych i to oni będą mogli zdobywać punkty dla zespołu. Pozostali członkowie drużyny również mogą w tym dniu wziąć udział w biegu jako Zawodnicy Pasywni, ale nie będą w tym biegu punktowali (za wyjątkiem wylosowania Karty Zmiany I lub II – o czym niżej). Każdy z członków drużyny może zostać Zawodnikiem Aktywnym w maksymalnie trzech biegach. Po drugim biegu w cyklu drużyna będzie mogła wprowadzić Jokera – osobę, która może zastapić dowolnego członka drużyny w dalszej rywalizacji. Joker przejmuje dotychczasowy dorobek danego zawodnika oraz jego bilans startów jako Zawodnik Aktywny lub Pasywny. Z Jokera można skorzystać tylko raz w ramach cyklu i nie można go wycofać.
Aby rywalizacja była jeszcze ciekawsza, przed każdym z biegów losowana będzie tzw. Karta Zmiany, dodatkowo modyfikująca reguły obowiązujące danego dnia. Karty Zmiany I i II oznaczają, że w danym biegu oprócz Zawodników Aktywnych dla danej drużyny dodatkowe punkty może zdobyć 1 (w przypadku Karty Zmiany I) lub 2 (w przypadku Karty Zmiany II) Zawodników Pasywnych. Jeśli przed biegiem wylosowana zostanie Karta Zmiany III, tego dnia punktować będzie jedynie po 2 Zawodników Aktywnych. Karta Zmiany IV zmusza każdą drużynę do wytypowania z grona swoich Zawodników Aktywnych 1 osoby, która wyruszy na trasę minutę później niż pozostali. W przypadku Karty Zmiany V drużyna wskazuje spośród swoich Zawodników Aktywnych tego, który w ich gronie zajmie najgorsze miejsce. Jeżeli typowanie okaże się poprawne, punkty tego zawodnika mnożone są razy 2. Karta Zmiany VI powoduje, że drużyna wybiera spośród swoich Zawodników Aktywnych Agenta, którego punkty liczą się danego dnia podwójnie. Jednak Agent działa na 2 fronty: zdobyte przez niego wszystkie punkty danego dnia dopisywane są dodatkowo innej, losowo wybranej przed biegiem drużynie. Każdy zespół otrzyma punkty od Agenta tylko jednej drużyny.
Zapisz się już dziś!
Zapisy na wielomian ruszają dzisiaj punktualnie o godz. 12:00 i są dostępne po kliknięciu w link.
W ramach Wielomianu odbędzie się 5 biegów: 16 kwietnia, 21 maja, 9 lipca, 6 sierpnia i 3 września, a 23 września odbędzie się dodatkowy bieg finałowy, do którego zaproszonych zostanie 30 najlepszych drużyn, po uwzględnieniu wyników pięciu biegów, zadań specjalnych oraz zadań wiedzowych. Dodatkowo w Finale mogą wziąć udział zespoły, które zgromadziły nie mniej niż 50% punktów zdobytych przez najlepszą drużynę w fazie podstawowej.
Szczegółowe informacje o każdym z biegów cyklu będą pojawiały się na stronie wielomian.pl na około 2 tygodnie przed terminem danego biegu. Zachęcamy również do śledzenia na bieżąco informacji o Wielomianie na Facebook’u.
Zachęcamy także do słuchania naszego podcastowego cyklu „Czy tu się biega?”.