fbpx

Trening do maratonu – jaki powinien być minimalny tygodniowy kilometraż?

Autor: Jakub Karasek • 21.08.2018

To ile wystarczy biegać?

Trening o poranku. Fot. Istockphoto.com

Fot. istockphoto.com

Jak widać, różni trenerzy zalecają różne tygodniowe przebiegi w przygotowaniu do maratonu. Każdy ma swoją receptę popartą własnym doświadczeniem i koncepcją treningową. Chociaż nie ma magicznej liczby, której przekroczenie pozwala stwierdzić, że na 100% przygotujemy się do królewskiego dystansu, wydaje się, że bezpieczna dolna granica kształtuje się na poziomie 40-50 km tygodniowo z pojedynczymi tygodniami o nieco większej objętości. Oczywiście wszystko uzależnione jest od naszego poziomu, doświadczenia i oczekiwań. Być może, jeśli planujemy jedynie ukończyć bieg na dystansie 42,195 km w limicie czasowym, wystarczą nam jeszcze mniejsze tygodniowe przebiegi. Pamiętajmy jednak, by nie lekceważyć maratonu i podejść do niego z respektem i oczekiwaniami na miarę naszych przygotowań.

Advertisment ad adsense adlogger