fbpx

Bez kategorii

#długodystansZDROWI – jak promować aktywność fizyczną w dużej firmie?

Nationale-Nederlanden od 2023 r. jest oficjalnym partnerem Półmaratonu Warszawskiego i Maratonu Warszawskiego. Jednak działania firmy na rzecz promowania sportu i aktywności fizycznej nie sprowadzają się wyłącznie do sponsorowania imprez sportowych. Przykładem akcji, która realnie przekłada się na zaangażowanie współpracowników jest projekt #długodystansZDROWI. Czym jest ta akcja i dlaczego warto znać jej szczegóły?

Aktywność fizyczna to jedna z najskuteczniejszych form profilaktyki zdrowotnej. Jak wynika z badań, ma pozytywny wpływ nie tylko na układ mięśniowy, ale także sercowo-naczyniowy, odpornościowy czy nerwowy i może zapobiegać występowaniu wielu chorób. Korzyści płynące z lepszego ogólnego stanu zdrowia społeczeństwa dostrzegają m.in. pracodawcy i firmy, które coraz chętniej angażują się w promowanie aktywnego stylu życia. Właśnie taką inicjatywę przedstawimy Wam dzisiaj na przykładzie ruchu #długodystansZDROWYCH marki Nationale-Nederlanden.

Aktywni na zewnątrz, aktywni do wewnątrz

Osobom, które biorą udział w zawodach biegowych marki Nationale-Nederlanden nie trzeba szczegółowo przedstawiać. Od wielu lat firma wspierała cykl biegów CITY TRAIL a od 2023 r. jest sponsorem tytularnym największego półmaratonu oraz maratonu w Polsce czyli Półmaratonu Warszawskiego i Maratonu Warszawskiego. Jak mówi Elżbieta Jung, Marketing and Communication Expert w Nationale-Nederlanden, nawiązanie współpracy z Fundacją Maraton Warszawski było świetną okazją do pokazania zaangażowania firmy na rzecz promowania zdrowego stylu życia nie tylko na zewnątrz, ale także w ramach organizacji.

Nationale-Nederlanden | #długodystansZDROWI

Idea ruchu #długodystansZDROWYCH zrodziła się wraz z zaangażowaniem marki Nationale-Nederlanden w Półmaraton i Maraton Warszawski. Chcieliśmy, aby nasze hasło „Dbanie o zdrowie to nie sprint, to maraton” odbierane było szeroko-zarówno wśród klientów, jak i naszych pracowników i współpracowników. Tak zrodził się pomysł ruchu, który angażuje i zachęca do aktywności fizycznej sieć sprzedaży Nationale-Nederlanden w całej Polsce mówi Elżbieta Jung.

Dyskusje o osiągnięciach zawodowych i sportowych

Ruch #długodystansZDROWI ma na celu zaangażowanie doradców ubezpieczeniowychwspółpracujących z Nationale-Nederlanden do podejmowania aktywności fizycznej i integrowania się z marką oraz między sobą. W ten sposób stała się unikalną platformą do wymiany doświadczeń, wspólnych inicjatyw, a także sportowej rywalizacji. Aby dodatkowo zachęcić dordców ubezpieczeniowych do aktywności fizycznej, w ramach akcji realizowane są m.in. takie inicjatywy, jak np. treningi sportowe, webinary dotyczące biegania, zdrowia psychicznego czy zdrowego stylu życia (np. diety).

– Doradcy Nationale-Nederladen zachęcani są do aktywnego trybu życia poprzez wyzwania sportowe. Każdy indywidulanie rejestruje swoje aktywności w dedykowanej aplikacji sportowej, za które dostaje punkty. Punkty dodatkowo przyznawane są za regularność, co sprawia, że budujemy pozytywne nawyki, które, wierzymy, że zaprocentują w przyszłości. Oprócz aktywności indywidulanych doradcy biorą udział w wydarzeniach firmowych, jak np. udział w Półmaratonie Warszawskim, webinarach sportowych, treningu odporności psychicznej czy eventach sportowych w różnych miastach w Polsce. Nagrodą jest coroczny wyjazd na obóz ingerencyjno-sportowy. Ale najważniejsza jest wzajemna motywacja, pozytywna rywalizacja i motywowanie się. Tak, żeby oprócz rozmów o osiągnięciach zawodowych, były również takie o osiągnieciach sportowych i wspólnych sportowych pasjach – podkreśla Elżbieta Jung.

TeamNationale-Nederlanden | #długodystansZDROWI

Z korzyścią dla każdego

Dla firmy, której jednym z obszarów biznesowych są m.in. ubezpieczenia na życia, promowanie zdrowego stylu życia i działania na rzecz zdrowia swoich pracowników oraz współpracowników to wręcz naturalny kierunek w dziedzinie komunikacji. I, jak pokazują przykłady, ruch #długodystansZDROWYCH przynosi spodziewane efekty. Coraz większa liczba doradcówubezpieczeniowych, którzy jeszcze kilka miesięcy wcześniej nie mieli styczności z regularną aktywnością fizyczną, dzisiaj ma już na swoim koncie półmaraton, a nawet maraton, a do tego zachęcają kolejne osoby, by po prostu zaczęły się ruszać.W ten sposób udało się firmie stworzyć naprawdę liczną i zaangażowaną w projekt społeczność.

Ruch #długodystansZDROWYCH liczy obecnie ponad 650 osób. Grupa najbardziej zaangażowanych doradców to ponad 330 osób. Przez zaangażowanych rozumiemy osoby, które regularnie-nawet codziennie-są aktywne sportowo, np. biegają, pływają, ćwiczą czy jeżdżą na rowerze wylicza Elżbieta Jung.

Wzrost poziomu aktywności fizycznej wśród doradcówubezpieczeniowych współpracujących z marką przynosi wielopłaszczyznowe korzyści. Z jednej strony współpracownicy czują, że firma wspiera ich pasje i pomaga je realizować. Z drugiej, zwiększa poziom identyfikacji przedstawicieli ubezpieczeniowych z Nationale-Nederlanden. Ponadto ma również pozytywny wpływ na wizerunek firmy zarówno w oczach pracowników, współpracowników, jak i klientów.

TeamNationale-Nederlanden | #długodystansZDROWI

Dla firmy ruch #długodystansZDROWYCH jest elementem większego projektu dbania o zdrowie zgodnie z wartościami marki Nationale-Nederlanden. Jako ubezpieczyciel silnie zaangażowani jesteśmy w tematy profilaktyki zdrowia i pojęcie to rozumiemy szeroko. Zależy nam, żeby wartości, jakie reprezentuje marka odczuwane były również wśród pracowników i współpracowników. Dlatego staramy się angażować także sieć sprzedaży w wszelkie działania służące zdrowiu i dbaniu o siebie dostarczając jednocześnie narzędzia pomagające ten cel osiągnąć. Ruch daje więc firmie wyższy poziom zaangażowania doradców i poczucia przynależności do firmy, dowód, że zależy nam na ich zdrowiu – nie tylko o tym mówimy i edukujemy w tym zakresie, ale dajemy do tego realne narzędzia. Nasi klienci bardziej utożsamiają się z więc z naszą marką i mówią że bardziej do nich pasuje – tłumaczy Marta Maszewska-Danielewicz, Brand and Marketing Communication Director w Nationale-Nederlanden.

Przykład akcji #długodystansZDROWI marki Nationale-Nederlanden pokazuje, że promowanie aktywności fizycznej przez firmę nie musi ograniczać się np. wyłącznie do sponsoringu sportowego. Takie działanie może zostać uzupełnione na innych polach i może stać się okazją do stworzenia angażującej i wielowymiarowej inicjatywy. Inicjatywy, która może przynieść korzyści zarówno marce, pracownikom i współpracownikom, jak też wpływać na jej postrzeganie w oczach obecnych i potencjalnych klientów.

Chcesz być zawsze na bieżąco? Polub nas na Facebooku. Codzienną dawkę motywacji znajdziesz także na naszym Instagramie!
Zachęcamy także do słuchania naszego podcastowego cyklu „Czy tu się biega?”.
mm
Jakub Karasek

Podoba ci się ten artykuł?

5 / 5. 1

Przeczytaj też

Ile potrzebujesz kalorii aby schudnąć lub utrzymać swoją wagę? Aby się tego dowiedzieć, warto poznać najpierw swoją podstawową przemianę energii, a następnie całkowite zapotrzebowanie energetyczne. Sprawdź, jak to zrobić. Podstawowa przemiana materii – co to […]

Podstawowa przemiana materii a zapotrzebowanie energetyczne – jak obliczyć? Jak schudnąć?

Lekkoatletyczne Mistrzostwa Europy to jedna z tych imprez, które w ostatnich latach dostarczały polskim kibicom wiele powodów do radości. Nasi reprezentanci potrafili nie tylko sprostać wyzwaniom, występując w roli faworytów, ale także nierzadko zaskoczyć, zdobywając […]

Mistrzostwa Europy – w których konkurencjach biegowych liczymy na medale?

Gościem tego odcinka z cyklu Czy tu się biega? jest Ania Halska – utytułowana triathlonistka, która nie stroni również od biegania w górach – także z sukcesami. Jest również trenerką przygotowania motorycznego oraz prowadzi zawodników […]

Sport to nie jest znieczulenie na życie. Ania Halska w Czy tu się biega?

Słuchawki to jeden z najczęściej wybieranych gadżetów przez biegaczy. Jednak znalezienie modelu, który zapewni zarówno doskonałe trzymanie, jak i komfort użytkowania, nie jest łatwe. Naszą uwagę zwrócił model Huawei FreeClip. Innowacyjne Huawei FreeClip przyciągają wzrok […]

Test Huawei FreeClip, komfortowych słuchawek do treningów i codziennego użytku

Mistrzostwa Europy w lekkoatletyce 2024 odbędą się w Rzymie w dniach 7-12 czerwca. To jedna z 2 najważniejszych imprez tegorocznego sezonu, obok igrzysk olimpijskich w Paryżu. Polska wysłała do stolicy Włoch 96-osobową reprezentację. Dla części […]

Jutro startują Mistrzostwa Europy w lekkoatletyce 2024 w Rzymie. Kiedy startują Polacy i gdzie oglądać?

Zapisy na 33. Bieg Powstania Warszawskiego, czyli kolejny bieg słynnej Warszawskiej Triady Biegowej „Zabiegaj o Pamięć” wystartowały. Uczestnicy wystartują w sobotni wieczór, 27 lipca, aby upamiętnić wydarzenia z 1944 roku i oddać hołd Bohaterom. Biegacze […]

Rozpoczęły się zapisy na 33. Bieg Powstania Warszawskiego!

5 czerwca, w Międzynarodowym Dniu Biegania, rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń internetowych do jubileuszowego 10. Cracovia Półmaratonu Królewskiego, który odbędzie się 20 października 2024 roku. W wydarzeniu będzie mogło wziąć udział 10 tysięcy biegaczy. Meta ponownie […]

Magia Krakowa i rozświetlony finisz: ruszyły zapisy na jubileuszowy 10. Cracovia Półmaraton Królewski!

Mówi się, że powodów do biegania jest tyle, ilu biegaczy. I coś w tym jest. Jednak z bieganiem jest tak, że czasem zakładamy buty i wychodzimy… bez wyraźnej przyczyny. To już coś więcej niż pasja! […]

Global Running Day, czyli biegiem za pasją