fbpx

Bez kategorii

#długodystansZDROWI – jak promować aktywność fizyczną w dużej firmie?

Nationale-Nederlanden od 2023 r. jest oficjalnym partnerem Półmaratonu Warszawskiego i Maratonu Warszawskiego. Jednak działania firmy na rzecz promowania sportu i aktywności fizycznej nie sprowadzają się wyłącznie do sponsorowania imprez sportowych. Przykładem akcji, która realnie przekłada się na zaangażowanie współpracowników jest projekt #długodystansZDROWI. Czym jest ta akcja i dlaczego warto znać jej szczegóły?

Aktywność fizyczna to jedna z najskuteczniejszych form profilaktyki zdrowotnej. Jak wynika z badań, ma pozytywny wpływ nie tylko na układ mięśniowy, ale także sercowo-naczyniowy, odpornościowy czy nerwowy i może zapobiegać występowaniu wielu chorób. Korzyści płynące z lepszego ogólnego stanu zdrowia społeczeństwa dostrzegają m.in. pracodawcy i firmy, które coraz chętniej angażują się w promowanie aktywnego stylu życia. Właśnie taką inicjatywę przedstawimy Wam dzisiaj na przykładzie ruchu #długodystansZDROWYCH marki Nationale-Nederlanden.

Aktywni na zewnątrz, aktywni do wewnątrz

Osobom, które biorą udział w zawodach biegowych marki Nationale-Nederlanden nie trzeba szczegółowo przedstawiać. Od wielu lat firma wspierała cykl biegów CITY TRAIL a od 2023 r. jest sponsorem tytularnym największego półmaratonu oraz maratonu w Polsce czyli Półmaratonu Warszawskiego i Maratonu Warszawskiego. Jak mówi Elżbieta Jung, Marketing and Communication Expert w Nationale-Nederlanden, nawiązanie współpracy z Fundacją Maraton Warszawski było świetną okazją do pokazania zaangażowania firmy na rzecz promowania zdrowego stylu życia nie tylko na zewnątrz, ale także w ramach organizacji.

Nationale-Nederlanden | #długodystansZDROWI

Idea ruchu #długodystansZDROWYCH zrodziła się wraz z zaangażowaniem marki Nationale-Nederlanden w Półmaraton i Maraton Warszawski. Chcieliśmy, aby nasze hasło „Dbanie o zdrowie to nie sprint, to maraton” odbierane było szeroko-zarówno wśród klientów, jak i naszych pracowników i współpracowników. Tak zrodził się pomysł ruchu, który angażuje i zachęca do aktywności fizycznej sieć sprzedaży Nationale-Nederlanden w całej Polsce mówi Elżbieta Jung.

Dyskusje o osiągnięciach zawodowych i sportowych

Ruch #długodystansZDROWI ma na celu zaangażowanie doradców ubezpieczeniowychwspółpracujących z Nationale-Nederlanden do podejmowania aktywności fizycznej i integrowania się z marką oraz między sobą. W ten sposób stała się unikalną platformą do wymiany doświadczeń, wspólnych inicjatyw, a także sportowej rywalizacji. Aby dodatkowo zachęcić dordców ubezpieczeniowych do aktywności fizycznej, w ramach akcji realizowane są m.in. takie inicjatywy, jak np. treningi sportowe, webinary dotyczące biegania, zdrowia psychicznego czy zdrowego stylu życia (np. diety).

– Doradcy Nationale-Nederladen zachęcani są do aktywnego trybu życia poprzez wyzwania sportowe. Każdy indywidulanie rejestruje swoje aktywności w dedykowanej aplikacji sportowej, za które dostaje punkty. Punkty dodatkowo przyznawane są za regularność, co sprawia, że budujemy pozytywne nawyki, które, wierzymy, że zaprocentują w przyszłości. Oprócz aktywności indywidulanych doradcy biorą udział w wydarzeniach firmowych, jak np. udział w Półmaratonie Warszawskim, webinarach sportowych, treningu odporności psychicznej czy eventach sportowych w różnych miastach w Polsce. Nagrodą jest coroczny wyjazd na obóz ingerencyjno-sportowy. Ale najważniejsza jest wzajemna motywacja, pozytywna rywalizacja i motywowanie się. Tak, żeby oprócz rozmów o osiągnięciach zawodowych, były również takie o osiągnieciach sportowych i wspólnych sportowych pasjach – podkreśla Elżbieta Jung.

TeamNationale-Nederlanden | #długodystansZDROWI

Z korzyścią dla każdego

Dla firmy, której jednym z obszarów biznesowych są m.in. ubezpieczenia na życia, promowanie zdrowego stylu życia i działania na rzecz zdrowia swoich pracowników oraz współpracowników to wręcz naturalny kierunek w dziedzinie komunikacji. I, jak pokazują przykłady, ruch #długodystansZDROWYCH przynosi spodziewane efekty. Coraz większa liczba doradcówubezpieczeniowych, którzy jeszcze kilka miesięcy wcześniej nie mieli styczności z regularną aktywnością fizyczną, dzisiaj ma już na swoim koncie półmaraton, a nawet maraton, a do tego zachęcają kolejne osoby, by po prostu zaczęły się ruszać.W ten sposób udało się firmie stworzyć naprawdę liczną i zaangażowaną w projekt społeczność.

Ruch #długodystansZDROWYCH liczy obecnie ponad 650 osób. Grupa najbardziej zaangażowanych doradców to ponad 330 osób. Przez zaangażowanych rozumiemy osoby, które regularnie-nawet codziennie-są aktywne sportowo, np. biegają, pływają, ćwiczą czy jeżdżą na rowerze wylicza Elżbieta Jung.

Wzrost poziomu aktywności fizycznej wśród doradcówubezpieczeniowych współpracujących z marką przynosi wielopłaszczyznowe korzyści. Z jednej strony współpracownicy czują, że firma wspiera ich pasje i pomaga je realizować. Z drugiej, zwiększa poziom identyfikacji przedstawicieli ubezpieczeniowych z Nationale-Nederlanden. Ponadto ma również pozytywny wpływ na wizerunek firmy zarówno w oczach pracowników, współpracowników, jak i klientów.

TeamNationale-Nederlanden | #długodystansZDROWI

Dla firmy ruch #długodystansZDROWYCH jest elementem większego projektu dbania o zdrowie zgodnie z wartościami marki Nationale-Nederlanden. Jako ubezpieczyciel silnie zaangażowani jesteśmy w tematy profilaktyki zdrowia i pojęcie to rozumiemy szeroko. Zależy nam, żeby wartości, jakie reprezentuje marka odczuwane były również wśród pracowników i współpracowników. Dlatego staramy się angażować także sieć sprzedaży w wszelkie działania służące zdrowiu i dbaniu o siebie dostarczając jednocześnie narzędzia pomagające ten cel osiągnąć. Ruch daje więc firmie wyższy poziom zaangażowania doradców i poczucia przynależności do firmy, dowód, że zależy nam na ich zdrowiu – nie tylko o tym mówimy i edukujemy w tym zakresie, ale dajemy do tego realne narzędzia. Nasi klienci bardziej utożsamiają się z więc z naszą marką i mówią że bardziej do nich pasuje – tłumaczy Marta Maszewska-Danielewicz, Brand and Marketing Communication Director w Nationale-Nederlanden.

Przykład akcji #długodystansZDROWI marki Nationale-Nederlanden pokazuje, że promowanie aktywności fizycznej przez firmę nie musi ograniczać się np. wyłącznie do sponsoringu sportowego. Takie działanie może zostać uzupełnione na innych polach i może stać się okazją do stworzenia angażującej i wielowymiarowej inicjatywy. Inicjatywy, która może przynieść korzyści zarówno marce, pracownikom i współpracownikom, jak też wpływać na jej postrzeganie w oczach obecnych i potencjalnych klientów.

Chcesz być zawsze na bieżąco? Polub nas na Facebooku. Codzienną dawkę motywacji znajdziesz także na naszym Instagramie!
mm
Jakub Karasek

Podoba ci się ten artykuł?

5 / 5. 1

Przeczytaj też

Salomon Ultra Glide 3

Testowany przeze mnie model Salomon Ultra Glide 3 to propozycja, która ma zagwarantować niesamowity komfort podczas długich biegów, nawet w trudnym terenie. Stabilne, dobrze pochłaniające wstrząsy i inspirowane uznaną linią S/lab, ale dostępne w bardziej […]

Salomon Ultra Glide 3 – test bez litości jednego z najbardziej komfortowych modeli terenowych

Startują zapisy na wyjątkowy bieg na dystansie 10 km, który zostanie przeprowadzony równoleglez 47. Nationale-Nederlanden Maratonem Warszawskim – Nice To Fit You Warszawską Dychę.28 września 2025 roku Warszawa po raz kolejny stanie się biegowym centrum […]

Ruszają zapisy na Nice To Fit You Warszawską Dychę. Poczuj atmosferę Wielkiego Biegu!

Nieprzerwany maraton codziennych obowiązków i chroniczny brak czasu odbijają się na poziomie energii. Szacuje się, że nawet co czwarta osoba dorosła doświadcza spadków energii w ciągu dnia, które utrudniają koncentrację i wpływają na wydajność wykonywania […]

Co zrobić, żeby mieć więcej energii? Sposoby na zmęczenie i senność 

19. edycja Maratonu Sztafet zbliża się wielkimi krokami. Wydarzenie odbędzie się 24 maja 2025 roku na warszawskiej Kępie Potockiej. Drużynowy bieg w formule ekidenu to wyjątkowa okazja, by wspólnie z zespołem z pracy, przyjaciółmi albo […]

Trwają zapisy na Maraton Sztafet – ostatnie wolne miejsca startowe!

Już 8 czerwca br. biegacze po raz siedemnasty wyruszą na trasę Biegu Ursynowa. Trasę uważaną przez wielu za idealną do bicia rekordów życiowych na dystansie pięciu kilometrów. Bieg Ursynowa jest od lat jednym z ważniejszych […]

Najszybsza „piątka” w mieście. Trwają zapisy na 17. Bieg Ursynowa

Saucony zaprezentowało niedawno najnowszą odsłonę swojego podstawowego buta treningowego, czyli Ride. To już 18. generacja tego modelu. Chociaż o wrażeniach z testu wypadałoby napisać dopiero na końcu, by potrzymać Was nieco w niepewności, to w […]

Saucony Ride 18: Idealny towarzysz treningów i zawodów! [test]

Plan treningowy na wynik 3:50 to propozycja dla początkujących średniozaawansowanych biegaczy, którzy mają za sobą półmaraton pokonany w czasie poniżej 2 godzin i szykują się do debiutu w maratonie lub są już na poziomie pozwalającym […]

Plan treningowy do maratonu na wynik 3:50 [20 tygodni]

Do realizacji planu można przystąpić w zasadzie z marszu, mając na koncie kilka tygodni w miarę regularnych treningów biegowych, pod warunkiem, że jest się w stanie przebiec 10 km w czasie poniżej 55 minut. Plan […]

Plan treningowy do maratonu na wynik 3:40 [20 tygodni]

Wygraj pakiet startowy na jeden z najpiękniejszych półmaratonów świata!
Weź udział